آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها را جدی بگیرید

عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها را جدی بگیرید

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ایران، نسبت به عوارض انجام بوتاکس در آرایشگاه ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیژنی، روز چهارشنبه در نشست خبری کنگره ملی جراحان پلاستیک و ترمیمی که قرار است از یکم تا سوم اسفند ۹۷ در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شود، افزود: امروزه برخی افراد که تمایل به انجام کارهای زیبایی و پلاستیک دارند، بدون آگاهی و تحقیق، و بدون اینکه به توصیه های پزشکی توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای صورت گیرد، سراغ افراد غیر مجاز و غیر حرفه ای می روند.

وی ضمن هشدار در مورد عوارض بوتاکس در برخی از آرایشگاه‌ها، گفت:‌ این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد، بنابراین پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود. 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ایران، با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ گفت: ارتقاء آگاهی مردم جهت پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود. 

بیژنی تاکید کرد: برای پیشگیری از عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افرادخاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت و به این نکته باید توجه داشت که فرهنگسازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه گردشگری سلامت، گفت: متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است و باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم. 

وی به ارزآوری گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.

کد N2082824

وبگردی