آفتاب

600 پایگاه اجتماعی سلامت به مردم خدمات رایگان می دهند

600 پایگاه اجتماعی سلامت به مردم خدمات رایگان می دهند

اردبیل- ایرنا - معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: 600 پایگاه اجتماعی سلامت این سازمان در نقاط مختلف کشور به مردم خدمات رایگان ارایه می کنند.

به گزارش ایرنا، بهمن صدیق روز چهارشنبه در آیین موسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرتو اردبیل افزود: ارایه مشاوره ها و خدمات مددکاری رایگان و ارتقای عوامل محافظ در مناطق آسیب دیده و حاشیه با کمک همیاران، معتمدان محلات و شهروندان از جمله اهداف پایگاه های سلامت اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون افزون بر 600 هزار نفر زیرپوشش خدمات مختلف این پایگاه ها قرار دارند، اظهار کرد: افزون بر این، 800 گروه همیاران سلامت اجتماعی و روان نیز در کشور فعال بوده و به ارائه خدمات می پردازند.
صدیق با بیان اینکه معضلات اجتماعی در حال تغییر چهره هستند، افزود: برای فهم درست و عملکرد صحیح باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره برد چرا که این سازمان ها به عنوان بازوان مشورتی و اجرایی دولت نقش مهم و اثرگذاری دارند.
وی رصد آسیب های اجتماعی در جامعه را از وظایف اصلی بهزیستی برشمرد و اظهار کرد: اگر برنامه ریزی ها بر اساس شواهد درست پایه گذاری نشود تاثیرگذار نخواهد بود و برای همین استفاده از سیستم های فناوری و سپردن کار به پایگاه ها و همیاران برای سنجش و پیمایش آسیب های اجتماعی یکی از الویت ها است.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی نقش مهم همیاران سلامت در جریان سازی و ایجاد راهبردهای جدید برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یادآور شد و بیان کرد: پاسخ سازمان به مسایل اجتماعی به عنوان نهادی که بیشتر معضلات اجتماعی کشور را حل و فصل می کند باید به موقع و صحیح و با نگاهی نوین باشد.
صدیق افزود: هدف اصلی در حوزه پیشگیری شناسایی عوامل مستعد و خطر و استفاده از همه ظرفیت ها و مولفه های برای کاهش آسیب های اجتماعی است چرا که پیشگیری کم هزینه تر و اثرگذارتر از درمان است.
وی با رد این ادعا که سن اعتیاد در کشور به 9 سال رسیده، اظهار کرد: بر اساس رصد، پیمایش و بررسی های صورت گرفته بر روی 130 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در کشور گروه در معرض خطر 18 تا 30 سال است.
او بیان کرد: آسیب های اجتماعی بر اساس قوت، شدت و شیوع محاسبه و تعیین می شود و فرمول های آماری نیز بر اساس ضرایب همبستگی آنها محاسبه می شوند.
صدیق با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: رسانه ها نقش مهم و بسزایی در تعالی و پیشرفت جامعه داشته وجایگاه مهمی در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
صدیق گفت: استان اردبیل یکی از استان های موفق در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور است.
6130/ 1257
کد N2081889

وبگردی