آفتاب
معاون رئیس جمهوری:

اختلال ارتباطی از آسیب های حوزه خانواده است

اختلال ارتباطی از آسیب های حوزه خانواده است

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بحث «اختلال ارتباطی» یکی از آسیب های مهم و اساسی حوزه خانواده است که باید بیشتر به این موضوع توجه کرد.

به گزارش ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ معصومه ابتکار روز چهارشنبه در دیدار با وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اقدامات اساسی در این زمینه انجام شده است که به همین منظور انجمن جامعه شناسی ایران در همکاری با این معاونت در تمام استان ها نشست تسهیل گری تحت عنوان مهارت های ارتباطی و گفت و گوی خانواده را اجرا کرده است.
وی اظهار داشت: در مرحله اول به مساله یابی و مساله شناسی خانواده ها پرداخته شده است، همچنین نشست هایی با تشکل ها، احزاب، دانشگاهیان و فعالان این حوزه داشته و از آنها دعوت کرده ایم که به موضوع خانواده ورود کنند. البته مرحله دوم این برنامه به شکل وسیع تر و در 50 شهر انجام خواهد شد و روی مهارت های خوب شنیدن، گفت و گو و مواردی همچون خشونت رفتاری و کلامی، سوءتفاهم و همچنین لکنت زبان کار می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه حمایت از اورژانس اجتماعی همواره به عنوان یک استراتژی مورد توجه این مجموعه بوده است، تاکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته بحث اورژانس اجتماعی در برنامه ها و سیاست های معاونت زنان به عنوان هدفی خاص دنبال شده و در دیدارهای استانی تاکنون بیش از 30 مرکز اورژانس اجتماعی در مراکز استان ها را مورد بازدید قرار داده ام و مشکلات و دغدغه های شاغلان در این مجموعه را شنیده ام.
وی پرداختن به بند «ت» ماده 80 زنان سرپرست خانوار را از جمله مواردی دانست که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی با تقسیم کار بین دستگاهی همکاری های مشترک خوبی در پیشبرد آن داشته اند.
ابتکار به اجرای طرح تاب آوری اجتماعی که سومین سال اجرا را پشت سر می گذارد و تنظیم نقشه راه تاب آوری در 31 استان و تربیت 960 تسهیل گر اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار ما و شما از جهاتی و در مواردی با هم همگرایی دارد، اگر اتاق های فکر ما با هم تبادل نظر و اندیشه داشته باشند، قطعا کمک بزرگی برای پیشبرد این طرح خواهد بود.
وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موازی کاری و همپوشانی ها در حال حاضر زیاد است و همین موجب شده تا فعالیت های انجام شده در مواردی یکدیگر را خنثی و بی اثر کنند، بر تفکیک و مشخص شدن حوزه فعالیت ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که با مشخص شدن حد و مرزها، تداخلات به حداقل برسد و انرژی های موجود بیش از این به هدر نرود.
وی تقویت نهاد خانواده را موجب کاهش آسیب ها عنوان کرد و افزود: اگر بر فعالیت های خانواده محور در بحث هایی همچون اشتغال زایی، توانمندسازی و مهارت های زندگی تاکید کنیم، به نتایج بهتری خواهیم رسید.
قبادی دانا با تاکید بر اهمیت طب سالمندی، موضوع رسیدگی به سالمندان را به دلیل رشد جمعیت سالمند کشور از موضوعاتی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.
رئیس سازمان بهزیستی با اعلام خبر راه اندازی قریب الوقوع «سامانه ملی فرزند خواندگی» اضافه کرد: در اینکه با مشکلات و کاستی های زیادی روبرو هستیم، شکی نیست اما بهتر است به جای سیاه نمایی و دیدن نیمه خالی لیوان به سادگی از اقدامات مثبت و موثر انجام شده عبور نکنیم.
اجتمام* 7268*1834
کد N2081888

وبگردی