آفتاب
نشست خبری فیلم دیدن این فیلم جرم است

عبور از خط قرمز!

عبور از خط قرمز!

زهتابچیان: ما هر جا می رفتیم برای فیلمنامه به به و چه چه راه می انداختند و بعد می گفتند نمی خواهی که این را بسازی؟

به گزارش فاطمه چشمی خبرنگار آفتاب: نشست خبری فیلم دیدن این فیلم جرم است در هفتمین روز از جشنواره فجر سی و هفتم در حالی برگزار شد که سالن نشست مملو از خبرنگار بوده و درصد بالایی از عوامل فیلم نیز حضور داشتند.
منصور ضابطیان مجری نشست خبری در ابتدا از زهتابچیان کارگردان فیلم پرسید:شما بعد از بارها بازنویسی از ارشاد پروانه ساخت دریافت کردید، چه موانعی در ساخت فیلم را شاهد بودید؟
زهتابچیان در پاسخ گفت: در دو سال گذشته تصمیم گرفتیم فیلم را بسازیم، اما ساخت فیلم متوقف شد. بعد از آن از اسفند سال گذشته در باشگاه سوره و حوزه هنری کارها پیش رفت و نهایتا خدا کمک کرد و مجوز ساخت را حقوقی به نام سازمان سینمایی حوزه هنری و رئیس حوزه هنری گرفتیم.
زهتابچیان در ادامه گفت: اسم فیلم دیالوگی بود که به دلایل فنی حذف شد. من این اسم را ازقبل انتخاب کردم، سکانس حذف شد اما اسم ماند. این اسم حالت مضمونی داشت و بعد این همه سال روی فیلمنامه مانده بود ما هر جا می رفتیم برای فیلمنامه به به و چه چه راه می انداختند و بعد می گفتند نمی خواهی که این را بسازی؟به تمام نهادهای مربوطه مراجعه کردیم هیچ کس چنین جراتی را به خرج نداد که جلو بیاید. بعضی‌ها می‌گفتند این تکه از فیلمنامه‌ات حرف ماست، و این جمله یعنی اینکه اگر می‌خواهی ما قدم جلو بگذاریم بعضی از تکه‌ها و بخش‌های دیگر را باید حذف کنید. سعی کردم رضایت مخاطب را در پایان‌بندی جلب کنم نمی‌دانم تامین شده یا نه اما شروع فیلم طوفانی بود‌.
وی در ادامه درباره دلیل حضور یک انگلیسی در فیلم گفت: یک نگاه بیگانه‌پرستی در کشور وجود دارد که این تفکر وقتی قبل از انقلاب تبدیل به قانون می‌شود نامش را کاپیتولاسیون می‌گذاریم و همین تفکر بعد از انقلاب هم وجود داشت و مقاومت نیروهای انقلابی نگذاشت تبدیل قانون شود.جمله ایست که گفته هیچ تمدنی فرو نمی ریزد با نیروهای خارجی مگر اینکه از درون پوسیده باشد. من عمدا این فرد را در فیلم گذاشتم ،اگر یک مو بور و چشم آبی به جای این فرد می گذاشتم چه می شد؟از آنچه به عنوان فیلمنامه ارائه کردیم و وزارت ارشاد مجوز آن را داد تا الان، فیلم همانی بود که می خواستیم. و فقط فقط یک پلان از پایان فیلمبرداری تا الان به درخواست نیروی انتظامی حذف شد.
کد N2081818

وبگردی