آفتاب
یادداشت/عباسعلی کدخدایی

خوابی که تعبیر نمی‌شود!

خوابی که تعبیر نمی‌شود!

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: فعلا خیال‌های خام شما، علیرغم میلیاردها دلار هزینه، نتیجه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی یادداشتی در روزنامه اعتماد به سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد ایران واکنش نشان داد.

در متن این یادداشت آمده است:

آقای پمپئو گفته رئیس جمهور ایران خود به اینکه اهداف انقلاب اسلامی ایران محقق نشده است، اعتراف کرده است.

اولاً رئیس جمهور ایران خود در تمام اتفاقات و تلخ و شیرین‌های انقلاب مسئولیت داشته، بنابراین نمی‌تواند چنین نظری داشته باشد. ثانیاً انقلاب اسلامی ایران وابسته به اشخاص نیست "با" یا "بدون" آنها حرکت می‌کند، هیچ فردی در ایران جایگاهی برتر از امام خمینی(ره) نداشته است و با رحلت او انقلاب متوقف نشد. ثالثاً دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف برای دوست و دشمن آشکار شده است و شما در سیا(CIA) همه این آمارهای قبل و بعد انقلاب را دارید، یکبار لطفا مرور کنید. رابعاً اگر در این سال‌ها انقلاب ایران شکست خورده بود برای مذاکره با آن اینقدر التماس نمی‌کردید و متوسل به تحریم و تهدید و خالی کردن جیب شیوخ عرب و منافقین دلقک و تشکیل کمیته ویژه با رژیم صهیونیستی و راه اندازی سفارت مجازی و... برای سرنگونی‌اش نمی‌شدید! 

خامساً اگر تا دیروز آمریکا، ایران را در برابر سیاست‌های خود میدید، امروز در میان شرکای اروپایی آمریکا نیز انشقاق ایجاد شده و این یکی از نشانه‌های افول قدرت آمریکاست که پیشتر نیز برخی اندیشمندان و سیاستمداران آمریکایی بدان تصریح کرده بودند. شما و رئیس جمهورتان روزی نیست که از قدرت ایران و از تاثیری که ایران انقلاب اسلامی بر مردم منطقه دارد، سخن نگویید.

همه اینها به کنار، این واقعیت که چهل سال پیش نیروهای شما از ایران اخراج شدند و امروز از سوریه، عراق و افغانستان، قابل کتمان نیست.

اکنون باید سوال نمود آیا اهداف ایران انقلابی محقق نشده است یا خیال‌های خام شما؟ فعلا خیال‌های خام شما، علیرغم میلیاردها دلار هزینه، نتیجه نداشته و این خود نشانی از این واقعیت  که شما هر لحظه شکست خورده‌اید.

آقای پمپئو خواب خوش و خیال خوش هر دو یک منشا دارند آن هم ...!؟

کد N2081181

وبگردی