آفتاب

معاون اول رییس جمهوری از شهرک مبل و منبت ملایر بازدید کرد

معاون اول رییس جمهوری از شهرک مبل و منبت ملایر بازدید کرد

همدان- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز (سه شنبه) در سفر یک روزه خود به استان همدان از شهرک صنعتی مبل و منبت ملایر بازدید کرد.

رییس شرکت شهرک های صنعتی همدان در این بازدید گفت: شهرک صنعتی مبل و منبت به مساحت 54 هکتار در 100 واحد،20 سال پیش احداث شده است.
کیوان گردان اضافه کرد: 80 واحد نمایشگاهی در این شهرک در حال احداث و این برای نخستین بار در کشور است که در شهرک صنعتی واحد نمایشگاهی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه مبل و منبت ملایر، سال گذشته ثبت ملی شد اضافه کرد: این اقدام رونق بیش از پیش این هنر صنعت را به دنبال داشت.
گردان اظهار داشت: شهرستان ملایر از قطب های اصلی مبل و منبت کشور است که برنامه های لازم برای ثبت جهانی آن در دست اقدام است.
وی ادامه داد: در شهرستان ملایر بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت فعال است که هشت هزار نفر به طور مستقیم و 25 هزار نفر به طور غیر مستقیم در آن اشتغال دارند.
اردیبهشت ماه سال گذشته ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای یک شهرک تخصصی مبل و منبت است که در حال حاضر 100 واحد در این شهرک فعال است و پس از ملی شدن این صنعت، احداث نمایشگاه مبل و منبت نیز در این شهرک در دست اقدام است.
7523**2090**7528
کد N2080942

وبگردی