آفتاب
سرلشگر باقری:

انقلاب به نیروهای مسلح راه خودکفایی و خوداتکایی را آموخت

انقلاب به نیروهای مسلح راه خودکفایی و خوداتکایی را آموخت

تهران - ایرنا - رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:انقلاب اسلامی به همراه خود استقلال، خودکفایی، آزادی از قیود بندگی استعمار و استثمار غربی را به همراه آورد و به ملت ایران و به نیروهای مسلح ما راه و رسم استقلال، سربلندی، خودکفایی و خوداتکایی آموخت.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشگر محمد باقری در سومین همایش نگهداری و تعمیرات نیروی مسلح با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: شاید ما به دلیل قرار گرفتن در مرکز انقلاب و مرکز میهن اسلامی، خیلی به عظمت این انقلاب آگاه نباشیم، شاید دیگرانی که از بیرون و از دور به این صحنه نگاه می کنند بیشتر اهمیت و بزرگی انقلاب اسلامی و چهل سال تجربه آن را متوجه شوند و قدر بدانند.
وی با بیان این که وقوع انقلاب اسلامی در ایران در 40 سال پیش یک معجزه الهی بود، افزود: ایران در گذشته حداکثر وابستگی را به آمریکا و هم پیمانان او داشت و عضو اساسی در حلقه پیمان های غرب مدار در مقابل شوروی آن روز بود. اهداف دفاعی، راهبردهای دفاعی و نظامی و مجموعه اقدامات از جمله آمایش دفاعی، تجهیزات و تسلیحات، آموزش ها، دکترین ها و روش ها و در دیگر ابعاد دیگر به طور کامل وابسته به آمریکا بود.
باقری خاطرنشان کرد: ارتش آن روز بایستی در جهت استراتژی امریکا استقرار پیدا می‌کرد، سازماندهی و آموزش می‌دید و اقدام می‌کرد و دفاع میهن پایه و مردم پایه جایگاه اندکی در راهبردها و رویکردهای آن زمان داشت.
رییس ستد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکایی ها و دیگران در جهان آن روز به هیچ وجه تصور وقوع و پیروزی یک انقلاب را با رویکرد اسلامی در کشور ما نمی‌دادند اما به خواست خداوند و به برکت تلاش‌های 14 قرن ملت مسلمان ما در طول تاریخ و ایثار شهیدان، صلحا و بزرگان و تک تک این ملت انقلاب شکل گرفت و به پیروزی رسید و خود را از آن حلقه بیرون کشید.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به همراه خود استقلال، خودکفایی، آزادی از قیود بندگی استعمار و استثمار غربی آرا به همراه آورد و به ملت ایران و به نیروهای مسلح ما راه و رسم استقلال، سربلندی، خودکفایی و خوداتکایی را آموخت.
این خبر در حال تکمیل است
سیام*9314 *1553
کد N2080580

وبگردی