آفتاب
نشست خبری فیلم وقتی که ماه کامل شد،نرگس آبیار:

عشق هم می تواند قربانی شود!

عشق هم می تواند قربانی شود!

نرگس آبیار : فیلمسازی کار سختی است و گاهی منتقدان بی‌رحمانه نقد می‌کنند و خستگی به تن همه می‌ماند.

به گزارش فاطمه چشمی خبرنگار آفتاب: نشست خبری فیلم شبی که ماه کامل شد با حضور عوامل فیلم در پنجمین روز جشنواره فیلم فجردر حالی برگزار شد که سالن اهالی رسانه مملو از جمعیت بوده و سوالات زیادی نیز به صورت مکتوب آماده شده بود.
نرگس آبیار کارگردان فیلم گفت: موضوع من در این فیلم پرداختن به القاعده و ریگی ها نبود،موضوع من فائزه بود،یک زن و عشقش به همسر و فرزندش و ماجرای رادیکالیسم دینی حاکم بر آن اجتماع، اینکه در آن شرایط حتی عشق هم می تواند قربانی شود!
وی در ادامه گفت:من این فیلم را برای مردم سیستان و بلوچستان ساختم،سعی کردم محافظه کاری در بین نباشد،برای رنجی که می برند و کمکی که آنها از من خواستند،می گفتند کاش فیلمی بود که واقعیت زندگی ما را نشان دهد،خاندان ریگی در این منطقه سرشناس و اصیل هستند،درصد کمی از آنها گرایش های اینچنینی دارند و اغلب آنها در همه دوران از کشور و خاکشان دفاع کردند و در برابر دشمنان ایستادند.
هوتن شکیبا بازیگر نقش عبدالحمید در پاسخ به خبرنگاران درباره احتمال گرفتن سیمرغ با توجه به نقش آفرینی خوبش در فیلم گفت: نقش سختی های خودش را داشت و شرایط کار هم از آن سخت تر بود، بازی اگر خوب بوده مدیون خانم آبیار و راهنمایی های ایشان هستم،به من خیلی کمک کردند. دروغ است اگر بگویم به سیمرغ فکر نمیکنم ولی نمی خواهم توی ذوقم بخوره و از الان بهش فکر کنم،بازخوردهای خوبی از تماشاگران گرفتم تا به حال و خوشحالم.
شبنم مقدمی در ادامه درباره نقش خود گفت: اولین بار است که این فیلم را با شما می بینم ،تصوبر عجیبی از خودم دیدم و تحت تاثیر مادرانگی نقش هستم،مقدمی با چشمانی اشکبار گفت:خانم آبیار مجموعه ای از رفتار و دیالوگ و نقش به من داده بودند که کامل و جامع بود و من نهایت استفاده را از آن کردم.
در پایان آبیار گفت: فیلمسازی کار سختی است و گاهی منتقدان بی‌رحمانه نقد می‌کنند و خستگی به تن همه می‌ماند. ما در فضای شرجی و گرم کار کردیم.من هم نمی توانم در این اوضاع هر فیلمی دلم خواست بسازم،من به همه همکارانم احترام می گذارم،تعریف فیلمساز ارزشی نسبی است این واژه را به کار نبرید. وی درباره منابع اطلاعاتی و مرجع فیلم گفت:‌ تصاویر آرشیوی بسیار کم بود در حد یک یا دو صحنه و منابع من سایت‌های خبری داخلی و خارجی بودند، بلوچ نیور و العربیه و ...  از همه مهم تر خود مردم بلوچ بودند که برای جمع آوری اطلاعات به من بسیار کمک کردند،امیدوارم این مردم به آرامش برسند و ناراحتی ها و غم هایشان به زودی تمام شود.
کد N2079392

وبگردی