آفتاب

نقشه عجیب عربستان بعد از قهرمانی قطر

نقشه عجیب عربستان بعد از قهرمانی قطر

به نظر می‌رسد قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا تبعاتی عجیب و غیرمنتظره در فوتبال آسیا به ویژه کشورهای عربی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، قطر در حالی توانست قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورد که ۸ بازیکن با تابعیت دیگر کشورها در این تیم به میدان رفتند؛ از جمله معز علی سودانی که توانست عنوان بهترین بازیکن جام و آقای گلی را به دست آورد و یا بسام الراوی عراقی که تک گل تیمش برابر عراق را به ثمر رساند و عمر مادیبو سنگالی و پدرو میگوئل اسپانیایی و‌... که جملگی از کلیدی‌ترین بازیکنان قطر در طول این رقابت‌ها بودند و همین سبب شد تا قطر با تیمی چند ملیتی بتواند بر قله آسیا بایستد.

قطری‌ها به ورزشکاران رشته‌های مختلف رقم‌های نجومی پرداخت می‌کنند تا زیر پرچم این کشور مسابقه بدهند و افتخار به دست آوردند. به نظر می‌رسد که این موفقیت قطر در بهره‌گیری از بازیکنان دیگر ملیت‌ها باعث شده تا دیگر کشورها هم وسوسه شوند تا از این فرمول برای موفقیت استفاده کنند.

سایت یورو اسپورت عربستان این سوال را مطرح کرد که چرا فوتبال عربستان که به شدت افت کرده، راه قطر را دنبال نمی‌کند و چرا سعودی‌ها به دنبال استفاده از بازیکنان خارجی و تغییر تابعیت آنها نیستند؟ بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک عربستان هم راه قطر را در پیش گیرد و به نظر می‌رسد که نه تنها عربستان بلکه دیگر کشورهای عربی هم چنین پروسه‌ای را با توجه به پول‌های زیادی که دارند، دنبال کنند و در فوتبال آسیا تغییرات اساسی به وجود آید.

کد N2079362

وبگردی