آفتاب

اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی در دستور کار فراکسیون قرآن

اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی در دستور کار فراکسیون قرآن

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در جشنواره فجر قرآنی جامعه کارگری با اشاره به اینکه همت خانواده‌ها شرط تحقق هر برنامه قرآنی است، گفت: اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی را در دستور کار داریم؛ برنامه‌ریزی از ما و حضور ۱۰ ساعته در این طرح برعهده خانواده‌هاست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس امروز، ۱۴ بهمن در دومین دوره جشنواره دارالقرآن خانه کارگر ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با رحلت حضرت زهرا(س) و نامگذاری این ایام به فجر فاطمی، آن را مایه خیر و برکت دانست و افزود: از مسئولان خانه کارگر تشکر می‌کنم که در کنار همه فعالیت‌ها برای جامعه هدفش که کارگران و خانواده آنان است، پیشتاز انس و ارتباط کارگران با قرآن کریم است.

وی افزود: در قانون اساسی کشور برنامه‌ریزی برای انس با قرآن جزء تکالیف خوانده شده است که باید برنامه‌ریزی منظم و دقیقی داشته باشیم. البته تلاش‌ها متعدد و زیاد بوده است، اما متأسفانه با وجود گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت گسترده و تربیت جوانان حافظ و قاری قرآن، هنوز با افق برنامه‌ریزی‌شده فاصله زیادی داریم.

پژمانفر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت: فاصله با این رقم خواسته‌شده زیاد است و حتی در ارزیابی‌هایی که داشتیم، مشاهده شد که حتی دانش‌آموزان پس از پایان تحصیل مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ندارند، در حالی که از پایه‌های اولیه مقطع ابتدایی آموزش قرآن وجود دارد و دو تا سه ساعت درس قرآن در مدارس در نظر گرفته شده است. فقط با ۱۰ ساعت می‌توان به راحتی این مهارت را کسب کرد.

وی بیان کرد: با وزیر کار سابق و فعلی نیز مذاکراتی داشتیم که همه جامعه کارگری طبق برنامه‌ریزی دقیقی، مهارت روخوانی و روان‌خوانی را فراگیرند. حتی این مذاکرات با امور اداری استخدامی و دانشگاه‌ها نیز انجام شده است.

پژمانفر بیان کرد: به هیچ وجه این حرکت با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود و اراده ملی را می‌طلبد و از این جهت همه باید کمک کنیم.

وی در پایان سخنانش در جمع خانواده کارگران درخواست کرد تا برای نوجوانان و جوانان، قرآن‌هایی با ترجمه فارسی روان به ویژه ترجمه ملکی تهیه شود و از جمع حاضر پیمان گرفت تا در نهضت روخوانی و روان‌خوانی حضور یابند و این مهارت را بیاموزند.

مسابقات حفظ جزء یک و سی قرآن و سوره فجر، ویژه آقایان امروز ۱۴ بهمن‌ماه از سوی دارالقرآن خانه کارگر در محل دانشکده علمی - کاربردی کار و کارگر برگزار شد.

این مسابقه از جمله رقابت‌های جشنواره فجر قرآنی دارالقرآن خانه کارگر بود. بخش‌های مختلف این جشنواره تا ۲۱ بهمن و برپایی مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ادامه دارد.

کد N2079258

وبگردی