آفتاب

صحبت های امیر بهاری مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر

صحبت های امیر بهاری مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر

امیر بهاری؛ نکته ویژه این جشنواره متمرکز شدن در آثار آهنگسازان ایرانی و مسئله کیفیت اجراها است.

به گزارش سارا پورباقری خبرنگار آفتاب، امیر بهاری مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر در خصوص روند و عملکرد جشنواره در این دوره گفت: امسال در جشنواره موسیقی فجر شرکت کنندگان با استعدادی چه داخلی چون: ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر مجلسی ایران، ارکستر آیسو، امیر عباس گلاب و...، و چه خارجی از کشورهایی چون: اسلوونی، دانمارک، آذربایجان، ایرلند و ازبکستان شرکت کرده اند.

سالن های در نظر گرفته شده برای جشنواره: تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، تالار ایوان شمس،  برج میلاد، سالن سوره حوزه هنری و برج آزادی با توجه به سبک و اجرای گروه های شرکت کننده، با تفکیک ژانر در 8 سالن بزرگ تهران اجرا خواهد شد.

در ادامه افزود: در روند این جشنواره در خانه سینما برای اولین بار فیلم های مستندی حوزه موسیقی به صورت تخصصی و با همکاری خانه سینما در سالن سیف الله در دو سانس 16:30 و 18:30 نمایش داده خواهد شد، که برای عموم آزاد است.

در پاسخ به سوال این که دبیر جشنواره چه امکاناتی برای اهالی رسانه و مهمانان در نظر گرفته گفت: در جشنواره موسیقی معمولا چنین امکاناتی در نظر گرفته نمی شود و علت نداشتن آن را چنین اظهار کرد که: اجراهای جشنواره به صورت اختصاصی در یک مکان نیست ممکن است هم زمان چندین اجرا در سالن های متفاوت در حال اجرا باشد که در نظر گرفتن چنین امکاناتی در آن واحد امکان پذیر نیست، جدایی از این که در طول این سال ها چنین امکاناتی در سال های قبل نیز نبوده، هر چند مسئولان جشنواره تدابیری برای راحتی اهالی رسانه و میهمانان در نظر گرفته است.

او نیز اظهار کرد: جشنواره موسیقی افتتاحیه نخواهد داشت، اما اختتامیه جشنواره در تالار وحدت 30 بهمن خواهد بود.

در خصوص روند جشنواره و نکته متمایز این دوره گفت: ممکن است در ابتدا چنین به نظر آید، جشنواره فاقد چهره های شناخته شده است اما هر کدام از شرکت کنندگان به نوبه خود هنرمندان برجسته و استادانی در این حوزه به حساب می آیند. با توجه به این که آثار آهنگسازان ایرانی به ندرت اجرا می شود، بخش مهمی از جشنواره به آثار آهنگسازان ایرانی اختصاص یافته است و مسئله کیفیت اجراها اولویت اول را در این جشنواره دارد.

امید به این هست که شاهد اجراهای فوق العاده و بی نظیر از گروه های شرکت کننده در این دوره از جشنواره موسیقی فجر باشیم.
کد N2079216

وبگردی