آفتاب

تاییدیه بازیکن خارجی استقلال صادر نشده است

تاییدیه بازیکن خارجی استقلال صادر نشده است

تهران-ایرنا- رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: وضعیت آیاندا پاتوسی بازیکن اهل آفریقای جنوبی برای حضور در ترکیب استقلال به نظر نهایی کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارتباط دارد.

«فریبرز محمودزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: قرارداد آیاندا پاتوسی به رویت ما رسیده اما تصمیم گیری اصلی در خصوص بازی کردن این بازیکن به ما ارتباطی ندارد.
او افزود: برای بازی کردن بازیکنان خارجی طی شدن 2 مسیر ضروری است. در ابتدا روابط بین الملل فدراسیون فوتبال باید استعلامات لازم را بگیرد و بازیکن مد نظر را تایید کند. در مرحله دوم باید تست های پزشکی از سوی ایفمارک گرفته شود.
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ خاطرنشان ساخت: هنوز ایفمارک و فدراسیون فوتبال تاییده ثبت قرارداد پاتوسی را برای سازمان لیگ برتر ارسال نکرده و او فعلا اجازه بازی برای استقلال را نخواهد داشت.
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره این که گفته می شود پاتوسی شرایط قانونی بازی کردن در لیگ ایران را ندارد گفت: تا زمانی که پاسخ استعلامات نیاید نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

*** در ماده 10 آیین نامه سازمان لیگ پیرامون جذب بازیکن خارجی آمده است:
الف: هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند حداکثر با 4 بازیکن خارجی با شرایط زیر ثبت کند که یک نفر الزاما آسیایی باشد.
ب: بازیکنان خارجی مشروط به بازی در تیم ملی بزرگسالان یا امید کشور در 2 سال گذشته یا بازی در بالاترین سطح مسابقات لیگ قاره ای در 2 فصل گذشته مجاز به عقد قرارداد با باشگاه های لیگ برتری هستند.
تبصره: بازیکنان خارجی در صورتی که در 2 فصل گذشته حداقل 10 بازی در 2 سطح از بالاترین لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی بازی کرده باشند نیز می‌توانند با باشگاه لیگ برتری قرارداد امضا کنند.
گفته می شود استقلالی ها در شرایطی با بازیکن اهل آفریقای جنوبی قرارداد امضا کرده اند که این بازیکن از نظر قانونی نمی تواند در لیگ ایران بازی کند .
پاتوسی در سال 2013 برای تیم ملی کشور خود 12 بازی انجام داده و توانسته سه گل به ثمر برساند اما او طی 2 سال گذشته هیچ گاه به تیم ملی آفریقای جنوبی دعوت نشده و همچنین در لیگ‌های سطح بالای اروپا و آمریکای جنوبی نیز حضور نداشته است.
ورزشی**م.ت**9118**
کد N2078867

وبگردی