آفتاب
ترکاشوند با مهر مطرح کرد:

مشکلات داوری همچنان در والیبال وجود دارد/ برخی داوران غش می‌کنند!

مشکلات داوری همچنان در والیبال وجود دارد/ برخی داوران غش می‌کنند!

سرمربی تیم والیبال پیکان تهران پس از شکست تیمش برابر کاله به انتقاد از عملکرد داوران پرداخت و گفت: متاسفانه برخی داوران قضاوت‌های درستی ندارند و به سمت تیم‌شان غش می‌کنند!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم والیبال پیکان با هدایت محمد ترکاشوند در دیدارهای هفته بیست و دوم رقابت‌های سوپر لیگ با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل تیم کاله شکست خورد. شاگردان ترکاشوند در پیکان این هفته دیداری سخت نیز مقابل تیم صدرنشینِ شهرداری ورامین خواهند داشت و ورامین میزبان است.

سرمربی تیم والیبال پیکان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شکست مقابل تیم کاله مازندارن گفت: دو تیم از نظر فنی شناخت خوبی نسبت به یکدیگر داشتند، بازی جذاب و قشنگی بود ولی متاسفانه یک سری مسائل حاشیه‌ای و درگیری پیش آمد که از زیبایی‌های بازی کاست و اتفاق افتادن چنین اتفاقاتی دور از انتظار بود.

محمد ترکاشوند در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که داوری نتوانست کنترل و مدیریت خوبی بر روی بازی داشته باشد. اگر داور بازی کنترل بهتری داشت شاید نتیجه بازی جور دیگر رقم می‌خورد. به هر حال به تیم کاله تبریک می‌گویم ولی تیم ما مستحق باخت نبود.

وی درباره حواشی داوری گفت: متاسفانه مشکلات داوری وجود دارد به خصوص در شهرستان‌ها و داوران خط اذیت می‌کنند. به هر حال هرچه بیش‌تر به مرحله پلی آف نزدیک می‌شویم یک مقدار حساسیت بیش تر می شود، داوران می خواهند تیمشان به مراحل بعدی صعود کنند  و متاسفانه به سمت تیم‌های خودشان غش می کنند. داوران بالا باید نقش خود را در این مواقع ایفا کنند و با مدیریت خود بازی را در دست بگیرند و در مواقعی که اشتباه داوران خط رخ می دهد ورود کنند. چندین مورد در شهرستان ها داشتیم که داوران بالا رای داور خط را برگردانده است و همین باعث شده تا داور خط دیگر اشتباه نکند.

ترکاشوند افزود: امیدوارم شاهد خطاهای کم تری از سوی داوران خط باشیم چرا که این رویه از نظر روحی و روانی در بازیکنان تاثیرگذار است و کیفیت بازی را کاهش می دهد. این اتفاقات زیبنده والیبال نیست، والیبال یک رشته دانشگاهی است، گذشت در این رشته وجود داشته و خواهد داشت. امید داریم تیم‌ها در رویایی با هم در یک دیدار برابر خود را محک بزنند و هر تیمی که مستحق است پیروز شود. ناداوری کردن ناجوان مردانه است  و قشنگ نیست  که تیمی را با ناداوری زمین بزنند.

سرمربی تیم والیبال پیکان درباره بازی روز چهارشنبه مقابل تیم شهرداری ورامین نیز گفت: ورامین تیم خوبی است، بازی‌های خوبی ارائه داده است، پتانسیل بالایی دارد و از حمایت تماشاگرانش برخوردار است. تیم ما نیز با برنامه و سیستم کار می کند، نقطه ضعف حریف را شناسایی خواهیم کرد. امیدوارم بازی جذاب و زیبایی شود و تماشاگران از تماشای آن لذت ببرند. هر دو تیم برای کسب پیروزی به زمین خواهند آمد و هر تیمی که تلاش بیش تری کند مزد زحماتش را خواهد گرفت.

کد N2078620

وبگردی