آفتاب

یک پایان ناگهانی برای «خندوانه»

یک پایان ناگهانی برای «خندوانه»

تهران- ایرنا- «رامبد جوان» مجری برنامه «خندوانه» در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی اعلام کرد این برنامه از سال آینده تولید و پخش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رامبد جوان تهیه کننده و مجری برنامه خندوانه با اشاره به اینکه در سال 98 خندوانه تولید و پخش نخواهد شد در یکی از صفحه های اجتماعی خود اعلام کرد: «حدود 720 قسمت خندوانه ساختیم و پخش کردیم، ما سعی کردیم شادتان کنیم و در کنار این مهم، تا توانستیم کاراهای مهم دیگری با شما انجام دادیم، انشاالله بعد از عید دیگه در خدمت شما نخواهیم بود، سلامت و پایدار باشید».
خندوانه یک برنامه‌ای تلویزیونی پر مخاطب به کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفتگو می‌کند. این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده است که با تست خنده از میان افراد متقاضی به برنامه وارد شده‌اند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها «هیات داورانِ خندوانه» گفته می‌شود.
خندوانه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار، ترانهٔ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد هم مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. در میان مصاحبه، گفتگویی با دوستان و همکاران مهمان نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامک، در برنامهٔ پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند.
در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب خان (فصل‌های 2 و 3) نقش آفرینی می‌کردند. در فصل چهارم خندوانه، عروسک جناب خان از برنامه خارج شد و چهار عروسک برادر به برنامه دعوت شدند که پس از حضور ناموفق آن‌ها از این برنامه کنار گذاشته شدند. در فصل پنجم خندوانه با بازگشت جناب خان نیز همراه بود، برای نخستین بار برنامه خندوانه در فصل 5 در سه شب آخر هفته (چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. فصل پنجم خندوانه در 16 شهریور سال 97 به پایان رسید. فصل ششم این برنامه پس از اتمام ماههای محرم و صفر دوباره به روی آنتن شبکه نسیم رفت.
از بخش‌های دیگر برنامه خندوانه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد.
«خنداننده» برتر مسابقه‌ای بود که در سال 1394 از برنامه خندوانه پخش شد. این مسابقه با محوریت استندآپ کمدی میان 16 کمدین و به صورت حذفی، با رای مردم برگزار می‌شد.
علی‌رضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه‌خواه، سپند امیر سلیمانی، امیرمهدی ژوله، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیر کربلایی‌زاده، سجاد افشاریان، علی‌رضا مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاجی عبداللهی 16 کمدینی بودند که در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت در آخرین قسمت برنامه به دلیل اتمام فصل دوم و نبودن فرصت برای اجرای فینالیست‌ها و رای‌گیری که نیاز به ساختن چند قسمت دیگر از خندوانه بود رامبد جوان و عوامل برنامه تصمیم گرفتند که به صورت مشترک مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله را به عنوان نفر اول خنداننده برتر معرفی کنند.
فراهنگ**9210** 1055
کد N2078510

وبگردی