آفتاب

نقد و بررسی "شب آفتابی" با حضور دبیر فیلم فجر

نقد و بررسی "شب آفتابی" با حضور دبیر فیلم فجر

نشست رسانه‌ای انیمیشن «شب افتابی» به کارگردانی علی مدنی که یک انیمیشن سه بعدی است و مخاطب آن کودکان و نوجوانان هستند درحالی برگزار شد که ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در نشست حضور داشت اما سالن نشست نسبت به دیگر روزها خلوت‌تر از همیشه بود.

به گزارش ایسنا، کارگردان انیمیشن «شب آفتابی» درباره تأمین بودجه این اثر توضیح داد: ما در ابتدا یک پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی به یک ارگان رسمی دادم اما این پروژه در سال ۹۲ شکست خورد و مجبور شدیم آن را به طور کلی دور بریزیم و کار را دوباره آغاز کنیم. علت این اتفاق‌ها این بود که پول‌ها دیر به دست ما می‌رسید یا در میانه کار تصمیم می‌گرفتیم کیفیت را افزایش دهیم.

او همچنین گفت که این زمان بر بودن ساخت انیمیشن، باعث ناراحتی تهیه‌کننده‌ها شده بود. به ما پیشنهاداتی در سال ۹۲ شد اما نمی‌توانستیم به خاطر تحریم‌ها کار را ادامه دهیم. در نهایت برای آنکه مشکل حقوقی به وجود نیاید کل فیلم نامه را عوض کردیم و این انیمیشن با کمک سازمان فارابی ساخته شد.

به گفته صاحبان این اثر، برای این انیمیشن ۲۰۰ میلیون تومان نقدینگی وجود داشته که ۱۰۰ میلیون آن برای کار قبلی صرف شد که به طور کلی کنار گذاشته شده و اثری که اکنون روی پرده رفته هم ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌اش شده است. همچنین عوامل این انیمیشن معتقد بودند که به دلیل سرعتی که برای ساخت آن وجود داشته نتوانسته‌اند به جزئیات بیشتری بپردازند.

در بخش دیگری از این نشست هم سوالاتی درباره حجاب داشتن کاراکترهای این انیمیشن مطرح شد.

انیمیشن «شب آفتابی» در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده که به گفته کارگران این اثر؛ گرایش کودک آن بیشتر است، از لحاظ ساختار فنی شرایط خوبی داشت اما از نظر محتوایی به اندازه کیفیت ساختار فیلم نبود.

«شب آفتابی» با تکنیک سه بعدی ساخته شده است و داستان صندوقچه قصه‌گویی است که عامل آرامش و نظم شهر است اما توسط شغال‌ها از سرزمین همسایه ربوده می‌شود. خورشید جای ماه را می‌گیرد، شب از میان می‌رود و نظم شهر به هم می‌ریزد در این میان هم چند کودک به طور اتفاقی وارد ماجرا می‌شوند و داستان ادامه پیدا می‌کند.

احسان کرمی در اولین نشست از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر درگذشت همسر علی نصیریان را تسلیت گفت و بیان کرد که امروز قرار بود برنامه خاصی برای حضور این هنرمند در نشست فیلم "مسخره باز" داشته باشیم اما به دلیل این اتفاق متأسفانه این برنامه‌ها اجرایی نخواهد شد.

در این نشست الهام باجلان (طراح کارکتر)، آزاده مدنی (مجری طرح و طراح صحنه)، عادل مدنی (کارگردان فنی)، مریم حبیبی (دستیار کارگردان)، علی مدنی (کارگردان)، زهرا مشتاق (تهیه‌کننده)، یونس لطفی (نویسنده)، آرمین رهبر (آهنگساز)، گلناز ثانی (انیماتور) حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N2077942

وبگردی