آفتاب
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

سه هزار خانوار روستایی از گاز طبیعی برخوردار می شوند

سه هزار خانوار روستایی از گاز طبیعی برخوردار می شوند

تربت حیدریه - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سه هزار خانوار روستایی کشور تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

به گزارش ایرنا، حسن منتظری تربتی روز شنبه در آیین بهره برداری از پروژه های گازرسانی استان خراسان رضوی که به صورت نمادین در تربت حیدریه برگزار شد افزود: تا قبل از این هر سال هر خانوار روستایی دو هزار لیتر نفت سفید مصرف می کرد که این میزان به قیمت امروز برای دولت 100 تا 120 میلیون ریال هزینه داشت.
وی اظهار داشت: این در شرایطی است که با بهره مندی هر خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی که سالانه 250مترمکعب مصرف می کند حدود 50 میلیون ریال برای دولت هزینه دارد و این بدان معناست که دولت می تواند با فروش نفت سفید آن خانوار روستایی برای خود درآمد تولید کند.
وی گفت: وزارت نفت پارسال از محل همین منابع 2 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اعتبار دریافت کرد و آن را در مسیر توسعه شبکه گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی هزینه نمود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز گفت: این استان با 31 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و 2 میلیون و 200 هزار مشترک رتبه نخست کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده و این در حالی است که مصرف سالانه این خطه 11.5 میلیون مترمکعب در سال است.
حمید فانی با بیان اینکه 85 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، افزود: تا پایان سال آینده با اتمام پروژه گازرسانی به 550 روستا پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی بسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: به جز شهر بایگ و چند روستای بخش رخ تربت حیدریه که عملیات گاز رسانی آن در حال انجام است، اکنون 97 درصد مردم شهرستان تربت حیدریه به شبکه گازرسانی کشور متصل هستند.
در این مراسم به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره برداری از خط انتقال 77 کیلومتری گاز از تربت حیدریه به کاشمر آغاز شد.
گازرسانی به 113 روستای خراسان رضوی، برخورداری 171 واحد تولیدی و صنعتی از گاز طبیعی، بهره برداری از گاز شهری سمیع آباد در شهرستان تربت جام و 2 ایستگاه تقلیل فشار گاز، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه، آغاز عملیات انتقال گاز به 92 روستا، آغاز عملیات گازرسانی به 934 واحد تولیدی و صنعتی و 2 ایستگاه تقلیل فشار گاز از دیگر طرحهای امروز شرکت گاز خراسان رضوی بود.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
کد N2077695

وبگردی