آفتاب
معاون رئیس جمهوری:

اعضای برجام برای حضور اثربخش اقدام کنند

اعضای برجام برای حضور اثربخش اقدام کنند

تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: نقض برجام از سوی آمریکا عملا موجب توقف تعهدات سایر اعضای برجام شده است و ایران توقع دارد که آنها برای باقی ماندن واقعی و اثربخش در این تعهدات بین المللی اقدام کنند زیرا در این شرایط آنها نمی توانند مقصود را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، لعیا جنیدی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی در مجموعه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: خروج ایالات متحده از برجام علاوه بر ظالمانه و غیرقانونی بودن، نامشروع است.
وی خاطرنشان کرد: ایران سندی روشن مبنی بر پایبندی به تعهدات خود در برجام دارد. آژانس نیز پایبندی ایران را مکرراً تایید کرده است اما ایالات متحده آمریکا دلیل روشن برای خروج ندارد و می گوید برجام ناکافی است و این دلیل در چارچوب برجام، نقض تلقی می شود. در واقع آمریکا با اراده سیاسی از برجام خارج شده و از منظر حقوقی این اقدام غیرقانونی و نامشروع است.
جنیدی تصریح کرد: البته ایران هم می تواند تعهدات خود را جزئی و کلی متوقف کند اما این اقدام به معنای بازگشت تحریم ها است و ایران باید در چارچوب مصلحت عمومی تصمیم بگیرد.
وی اظهار داشت: کمیته حقوقی تحریم تاکنون 6 جلسه منظم تشکیل داده است و با دستگاه های اجرایی در مورد بررسی آثار تحریم ها در ارتباط هستیم.
وی اضافه کرد: توقع چند اقدام از سوی اتحادیه اروپا انتظار می رفت که یک مورد مربوط به مقررات انسداد است.
ادامه دارد....
اجتمام*٣٢٢٩*1834
کد N2077688

وبگردی