آفتاب
روحانی در دیدار سفیر جدید پاکستان در تهران:

امیدواریم خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بزودی عملیاتی شود

امیدواریم خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بزودی عملیاتی شود

رئیس‌جمهور گفت: احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است و امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به زودی عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه خانم «رفعت مسعود» سفیر جدید پاکستان در تهران مناسبات ایران با پاکستان به عنوان کشور دوست، همسایه و برادر را در زمینه‌های مختلف ممتاز دانست و گفت: توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران – اسلام‌آباد با اهمیت و ضروری است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه دو ملت نسبت به هم علاقه‌ای دوستانه، ‌برادرانه و تاریخی دارند، اظهارداشت: باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های مشترک استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه فرصت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد، گفت: احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است و خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم به تمامی تعهدات خود در این راستا عمل کرده و لوله انتقال گاز را به نزدیک مرز پاکستان برسانیم و امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به زودی عملیاتی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران منبع مطمئن تأمین انرژی برای پاکستان است، افزود: آماده احداث نیروگاه‌های بیشتر برای تأمین برق مورد نیاز این کشور هستیم.

روحانی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در آب‌های جنوب، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت دو بندر مهم چابهار و گوادر به عنوان بنادری که مکمل یکدیگر هستند، به خوبی استفاده کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرزهای ایران و پاکستان باید مرزهای امن باشند، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه امنیت مرزهای دو کشور و تسریع در آزادی مرزبانان گروگان در خاک پاکستان تأکید کرد.

روحانی، ایران، پاکستان و ترکیه را از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در منطقه دانست و افزود: باید در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای، همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشیم.

خانم «رفعت مسعود» سفیر جدید پاکستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه به رئیس جمهوری کشورمان و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

سفیر جدید پاکستان با اشاره به اینکه دولت و مردم پاکستان، ایران را کشوری دوست و برادر می‌دانند و همواره برای ملت ایران احترام زیادی قایل هستند، گفت: روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف بویژه در زمینه خط لوله انتقال گاز از ایران روند خوبی دارد و خوشحالیم که می‌توانیم در بخش‌های مختلف با ایران همکاری کنیم.

رفعت مسعود با بیان اینکه مرزهای دو کشور باید امن باشند تا همکاری‌های اقتصادی و روابط مردم دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند، گفت: پاکستان متعهد به تضمین امنیت مرزهای خود با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ایران و پاکستان نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای دارند، گفت: گسترش همکاری‌های دو کشور در راستای امنیت منطقه‌ای و مبارزه با بی‌ثباتی و تروریسم فرصت‌ها را برای تروریست‌ها از بین خواهد برد.

کد N2077620

وبگردی