آفتاب

سخنگوی وزارت کشور:با سازندگان بناهای عمومی غیراستاندارد برخورد می شود

سخنگوی وزارت کشور:با سازندگان بناهای عمومی غیراستاندارد برخورد می شود

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور گفت: با سازندگان بناهای عمومی غیراستاندارد تخریب شده در سیل و زلزله برخورد می شود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سید سلمان سامانی» با اشاره به تکلیف جدید وزارت کشور برای استانداران که در جلسه امروز شورای معاونان این وزارتخانه تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: استانداران موظف هستند پس از وقوع مخاطرات طبیعی مثل سیل و زلزله ضمن بررسی بناهایی که با استفاده از منابع بیت‌المال ساخته شده و به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم تخریب شده‌اند، با سازندگان، ناظران و مسئولان اجرایی دستگاه های مرتبط برخورد قانونی به عمل آورند.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت: بلافاصله پس از این حوادث دستورات لازم جهت بسیج امکانات برای امداد و کمک رسانی به مردم مناطق حادثه ‌دیده صادر شد.
سخنگوی وزارت کشور افزود: استانداران نیز از ابتدای وقوع این حوادث به جد پیگیر امور آسیب‌دیدگان بودند و امکانات لازم را جهت اسکان اضطراری فراهم کردند؛ همچنین سایر اقدامات لازم جهت ارزیابی و جبران خسارت ها انجام خواهد شد.
سامانی با بیان اینکه بناهای دستگاه های خدماتی و عمومی باید در زمان وقوع حوادث از استحکام کافی برخوردار باشند، گفت: متاسفانه بعضا در هنگام وقوع سیل و زلزله و سایر حوادث طبیعی مشاهده شده است که بناهای تازه ساخت دچار آسیب های جدی و یا تخریب شده اند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
سیام**3070**
کد N2077578

وبگردی