آفتاب
فیروزآبادی:

هدف شبکه‌های هوشمند دیکته کردن شکل جدیدی از حکومت است

هدف شبکه‌های هوشمند دیکته کردن شکل جدیدی از حکومت است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در آینده نه چندان دور تحت فشار شبکه‌های انسان-شیئی و هوشمند خواهیم بود که شکل جدیدی از حکومت را به ما دیکته می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» گفت: فضای مجازی بر آمده از ارتباطات و شکل‌های جدیدی از اتصالات است و فراتر رفتن از ارتباطات و اتصالات است.

وی افزود: از دوره صنعتی به دوره پساصنعتی و ارتباطات و پست مدرن رسیدیم و نوعی همگرایی فناورانه در دنیا شکل یافته و اینکه چه تکنولوژی‌هایی است، محل تشکیک است و من از آن به تکنولوژی کوانتوم یاد می‌کنم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: این فناوری‌ها وارد اقتصاد می‌شوند و در حکومت از طریق اقتصاد تاثیر دارند و گیگ اکونومی و نظایر آن شکل می‌گیرد. در این فضا، اتصالات شبکه‌ای و شکل اجتماعی شبکه‌ای بر تمام شئون اجتماعی و سیاسی مداخله خواهد داشت و حتی در بحث حکومت دخیل خواهد بود.

فیروز آبادی تصریح کرد: وجه اجتماعی شده حکومت را حکمرانی می‌دانم و هیچ گاه تا کنون اینقدر تکنولوژی‌ها جنبه اجتماعی نداشتند.

وی ادامه داد: اقتصاد پلتفورمی در نهایت یک اقتصاد اجتماعی است و ما با ظهور و بروز قدرت نرم که در دوران صنعتی با قدرت سخت مواجه بودیم، در آینده نه چندان دور تحت فشار شبکه‌های انسان-شیئی و هوشمند خواهیم بود که شکل جدیدی از حکومت را به ما دیکته می‌کنند.

ادامه دارد ...

کد N2077169

وبگردی