آفتاب
مهابادی در مراسم چهلمین سالروز ورود امام(ره) به میهن:

توجه به معیشت مردم و رفع فقر خط اصلی انقلاب است

توجه به معیشت مردم و رفع فقر خط اصلی انقلاب است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در سالگرد ورود امام (ره) به فرودگاه مهرآباد گفت: در این چهل سال علیرغم تحریم ها، در بسیاری از علوم و فناوری ها به پیشرفت قابل توجهی دست یافته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله مهابادی در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به کشور در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه در این چهل ساله علیرغم تحریم‌های سخت در بسیاری از فعالیت ها از قبیل بهداشت و درمان، کشاورزی، دانش و فناوری، هوافضا، موشکی، هسته ای، صنایع دفاعی، نانو، بیوتکنولوژی، زیرساخت ها، شبکه های ارتباطی و شبکه های مواصلاتی مانند زیرساخت های هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای توسعه یافته ایم، گفت: امروز دور هم جمع شده ایم تا میراث امام خمینی (ره) را یادآوری کنیم.

مهابادی با بیان اینکه انقلاب و انقلابیون به بلوغ چهل سالگی رسیده اند، افزود: در چهل سالگی انقلاب بیش از پیش به اندیشه های امام راحل محتاجیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بعد از ۴۰ سال باید با هندسه انقلابی که امام خمینی (ره) بنا نهاد بیشتر آشنا شویم و آن را به درستی درک کنیم. بر اساس سخنان امام خمینی (ره)، چند موضوع مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلام، مبارزه با استکبار، توجه به معیشت مردم و رفع فقر جزو خطوط اصلی انقلاب به شمار می روند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) سیاست را از اخلاق و معنویت جدا نمی‌دانست، تصریح کرد: ایشان خدمت به محرومان را بالاترین عبادات می دانستند. امام راحل می فرمود با دنیا باید بر اساس احترام متقابل رفتار کنید، نه ظلم کنید و نه ظلم بپذیرید.

مهابادی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر با توجه به اندیشه های امام خمینی (ره) باید راه ایشان را به درستی طی کنیم تا به اهداف اصلی انقلاب که مدنظر بنیانگذار انقلاب بود، دست یابیم.

کد N2076639

وبگردی