آفتاب
در آیین ویژه فرودگاه مهرآباد برای گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه

وزیر راه: زیرساخت های اقتصادی کشور آسیب ناپذیر است

وزیر راه: زیرساخت های اقتصادی کشور آسیب ناپذیر است

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز دشمنان با آخرین حربه یعنی جنگ اقتصادی برای به صفر رساندن ارزش پول ملی به دنبال یکسره کردن تکلیف انقلابند اما خوشبختانه در شرایطی به سر می‌بریم که زیرساخت‌های اقتصادی کشور بسیار مثبت بوده و آسیب پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد اسلامی» امروز (جمعه) در مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در ترمینال یک فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: اساس جمهوری اسلامی و انقلاب در تقواست و آنچه بر مبنای تقوا بنا نهاده شود ابدی است.
به گفته وی، باید همواره خود را در پیشگاه الهی ببینیم و برای پیشبرد اهداف انقلاب جانفشانی کنیم.
اسلامی اضافه کرد: رمز پیروزی انقلاب و ماندگاری آن، همان عبارت معروف امام خمینی (ره) یعنی وحدت کلمه، حفظ همبستگی و یکپارچگی ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور است.
وی یادآوری کرد: دشمنان بعد پیروزی انقلاب تاکنون نقشه ها و طرح های متعددی با اجماع جهانی و شبه جهانی علیه انقلاب اجرا کردند اما هدف امام راحل سلطه ستیزی بود.
به گفته وی، پذیرش سلطه به معنای بازگشت به وضعیتی است که در زمان شاه داشتیم، یعنی منابع کشور در اختیار نظام سلطه بود و سیاست‌های حاکم بر کشور بر مبنای اولویت ها و برنامه هایی بود که نظام سلطه تعیین می‌کرد و ما نقشی در آن نداشتیم و فقط مجری بودیم.
اسلامی تاکید کرد «اگر قرار بود سلطه پذیر باشیم هرگز به انقلاب و جانفشانی ها با تقدیم هزاران شهید نیازی نداشتیم، بر این اساس مرز سلطه پذیری و سلطه ستیزی باید روشن و مشخص باشد».
وی بیان داشت: اکنون ایران کشوری ثروتمند با مردم هوشمند است که وقتی به خداوند توکل کرده و به منبع لایزال الهی متصل می شود کسی نمی تواند با او مقابله کند.
«ایران کشوری است پرجمعیت، با مردمانی بااستعداد، ذخایر طبیعی ارزشمند و ایدئولوژی با قدرت و برانگیزاننده و قدرت رهبری که اگر این کشور به فناوری های پیشرفته مجهز شود هیچ کس را یارای مقاومت با او نیست».
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی از همه ابزارها و وسایل برای موفق نشدن ایران، ایجاد تفرقه و غیره استفاده می کند اما به برکت امام و انقلاب امروز در ترازی قرار داریم که هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد.

** امام خمینی (ره) حکومت را با مردم و در خدمت به مردم می خواست
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم گفت: در چهار دهه گذشته با وجود تحریم ها و تحمیل جنگ، میهن عزیز اسلامی در زمینه های علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت و درمان، هوافضا، موشکی، هسته ای، صنایع دفاعی، نانو و بیوتکنولوژی، زیرساخت‌های صنعتی شبکه راه ها و پایانه های هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی در حد گسترده ای توسعه یافته است.
به گفته «رحمت الله مه آبادی»، امروز باید با ساختاری که امام رحمت الله به درستی بنا نهادند آشنا شویم و به گفته رهبر معظم انقلاب، خطوط اصلی هندسه انقلاب را به درستی درک و تبیین کنیم.
مه آبادی اضافه کرد: برپایه سخنان امام (ره) موضوع مردم، استقلال، تدین و پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار، معیشت مردم، رفع فقر و مساله فلسطین خطوط اصلی انقلاب اسلامی است.
وی گفت: امام (ره) سیاست را از اخلاق و معنویت جدا نمی دانست و اسلام را هدف و سیاست و حکومت را وسیله نیل به آن برمی‌شمرد.
این مسئول ادامه داد: امام خمینی (ره) حکومت را با مردم و در خدمت به مردم می خواست و می گفتند 'پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به کشور وارد نشود'، همچنین خواستار آن بودند که با جهان به شیوه احترام متقابل تعامل کنیم و مردم را به دشمن شناسی و استکبا ستیزی فرامی خواندند.
دوازدهم بهمن ماه 1357 امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال بیش از سه میلیون ایرانی قرار گرفت.
این روز در تقویم رسمی ایران به عنوان آغازین روز دهه فجر مشخص شده ‌است.
همه ساله مصادف با این روز مراسم ویژه‌ای در سراسر ایران با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می‌شود و زنگ انقلاب در مدارس نواخته شده و سوت کشتی‌ها و قطارها و ناقوس کلیساها در ساعت ۹ صبح این روز به صدا درمی‌آید.
به همین مناسبت پایانه یک فرودگاه مهرآباد صبح امروز (دوازدهم بهمن ماه) در نخستین روز دهه فجر، میزبان مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی بود.

اقتصام3065*1961*
کد N2076568

وبگردی