آفتاب

حاشیه‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر | درگیری خبرنگاران و عکاسان با حراست پارکینگ

حاشیه‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر | درگیری خبرنگاران و عکاسان با حراست پارکینگ

دومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که همچنان مشکلاتی در نحوه عملکرد برگزارکنندگان جشنواره وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی کار خود را در پردیس ملت ادامه داد که همچنان مشکلاتی در نحوه عملکرد برگزارکنندگان جشنواره وجود داشت.

پنجشنبه یازدهم بهمن‌ماه، ساعت ۱۳ کار دومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت که به عنوان سالن رسانه‌ها در نظر گرفته شده، با انیمیشن «آخرین داستان» آغاز شد.   

شاید بتوان گفت که به دلیل اینکه این فیلم اولین سانس جشنواره بود، آنچنان از سوی اهالی رسانه در نشست خبری مورد استقبال قرار نگرفت اما در عوض با حاشیه‌هایی همراه بود.

اشکان خطیبی بعد از مدت‌ها که گفته بود فیلمی در سینما را قبول نمی‌کند با این فیلم مجددا به سینما برگشت و به عنوان یکی از صداپیشگان انیمیشن «آخرین داستان» روز گذشته در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد.

از دیگر نکات جالب توجه در نشست خبری این انیمیشن، مدت ساخت آن بود که از سوی سازندگان گفته شد ۹ سال به طول انجامیده و در این مدت بسیاری از عوامل فیلم یا ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند.

در دومین سانس پردیس ملت فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زند حقیقی برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته شد که با توجه به فیلم‌های روز گذشته پردیس ملت با میزان رضایت بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شد. 

فاطمه معتمدآریا که غایب بزرگ نشست خبری این فیلم به شمار می‌آمد، به صورت زنده از مکان فیلمبرداری که در آن مشغول بود با پردیس ملت ارتباط برقرار کرده و به حاضرین خوشامد گفت.

اهالی رسانه در سومین سانس پردیس سینمایی ملت به تماشای فیلم «تیغ و ترمه» کیومرث پوراحمد نشستند. با اینکه داستان این فیلم از یک رمان اقتباس شده بود، می‌توان گفت که داستان آن به نوعی به آثار قبلی این کارگردان شباهت داشت.

«تیغ و ترمه» زندگی دختری را روایت می‌کند که در کودکی پدر خود را از دست داده و مادرش نیز به خارج مهاجرت کرده است. این دختر در خانه دوست پدرش بزرگ می‌شود تا اینکه مادرش به ایران برگشته و می‌خواهد که او را با خود به خارج از کشور ببرد. همین موضوع دستمایه‌ای برای کنجکاوی دختر در زندگی گذشته‌اش می‌شود.

سانس پایانی دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مختص به فیلم «درخونگاه» بود. این فیلم گرچه به زعم آخرین سانس بودن با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی رسانه همراه بود اما پایان‌بندی فیلم به نوعی برای بسیاری از اهالی رسانه خوشایند نبود.

نشست خبری این فیلم نیز با استقبال خبرنگاران و منتقدان بسیاری همراه بود. اما نظرات درباره این فیلم به صورت دوگانه مطرح می‌شد. عده‌ای ایرادات را به این فیلم وارد می‌دانستند با این وجود بازی بازیگران فیلم سبب شده بود تا فیلم برایشان جذاب باشد. اما بسیاری نیز از خبرنگاران و منتقدان نیز به فیلم علاقه‌ای نشان نداده‌اند و فردا در جشنواره حاضر خواهند بود.

گفتنی است در حاشیه نشست خبری فیلم «درخونگاه»، داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هنگام نشست فیلم در بین اصحاب رسانه و منتقدین حضور پیدا کرد. به طوری که گبرلو مجری برنامه از حاضرین خواست که به سبب صحبت با ایشان در نشست خبری خللی به وجود نیاید.

درگیری خبرنگاران و عکاسان با حراست پارکینگ

 بعد از پایان نشست فیلم درخونگاه هرکدام از خبرنگاران برای رفتن به منزل خود مسیری را پیش می‌گیرند. برخی از تاکسی استفاده کرده و برخی دیگر با ماشین شخصی خود می‌آیند. اما روز گذشته وقتی خبرنگاران به پارکینگ دانشکده پرستاری مراجعه می‌کنند، حراست این دانشکده به دلیل عدم هماهنگی و گذشتن از ساعت ۱۲ از آزاد کردن ماشین‌ها و باز کردن در پارکینگ خودداری می‌کند.

در ادامه بعد از یکساعت مجادله بین دو طرف که نزدیک به ۸۰ نفر بیرون در مانده بودند، درگیری بین خبرنگاران و حراست پارکینگ به وجود می‌آید.

این در حالیست که هیچ کدام از عوامل جشنواره در مقابل تلفن‌های خبرنگاران حاضر نشدند که به دانشکده مراجعه کنند و سرانجام در ساعت ۱:۳۰ نیمه شب اجازه خروج به ماشین‌ها داده شد.

کد N2076496

وبگردی