آفتاب
در دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب؛

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سوریه برگزار شد

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سوریه برگزار شد

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

در این  گردهمایی شخصیت‌های علمی سیاسی سوریه و میهمانانی از کشورهای مختلف با عنوان "اربعون ربیعا" در دمشق پایتخت این کشور حضور یافتند. در این جلسه  که با حضور  حدود ۱۰۰ نفر از علما و شخصیت های علمی سیاسی موثر مرتبط‌ با محور مقاومت رسمیت یافت، ساعتی قبل کار خود را آغاز نمود.

این جلسه با حضور آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، حجت‌الاسلام حسن عزالدین مسئول روابط اسلامی، عربی حزب الله، حجت الاسلام والمسلمین یوسف ناصری رئیس شورای علمای عراق، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، برگزار شد.

آیت الله طباطبایی: چهل سال خواستید که ما نباشیم ولی امروز نه تنها در ایران بلکه در محور مقاومت و همه جهان هستیم

در آغاز جلسه‌ سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه، آیت الله طباطبایی نماینده‌ مقام معظم رهبری در سوریه با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از حضور میهمانان گرامی تشکر کرد و در ادامه گفت: همانند فردا روز در چهل سال قبل شخصیتی که امروز همه دنیا او را به نام امام خمینی می‌شناسد پس از مدت طولانی که از میهن خود ایران دور بود به ایران بازگشت و بازگشت او سراغاز تغییری اساسی و ریشه ای در روند تاریخ ایران و بلکه تاریخ منطقه و جهان بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: این توانمندی و روح معنوی و اراده محکم و اندیشه بلند امام بود که روح ما می توانیم را به ملت های دنیا تزریق کرد و اگر امروز ملت ها در مقابل ظالمان می‌ایستند و اگر مردم فلسطین با روحیه مقاومت در مقابل اسرائیل ایستاده و احساس خستگی هم نمی کند و حتی خم به ابرو نمی آورد و اگر ملتهای محور مقاومت همانند مردم سوریه عراق لبنان و بحرین و یمن و هزاران عنوان دیگر اراده می کنند که بر روی پای خود بایستند و از وابستگی متنفر باشند، همه اینها مرهون همان روحیه احساس توانمندی است که امام خمینی در دلهای مردم تزریق کرد و مرهون همراهی های دوستان امام و دولتهایی که از همان آغاز امام را و جمهوری اسلام را حمایت کرده و به همه دنیای ظلم و ستم و استکبار پشت پا زدند همانند مرحوم حافظ اسد.

این استاد سطح عالی حوزه های علمیه افزود: امروز که در آستانه چهلمین سال پیروزی آن قرار داریم م بتوانیم به همه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی بگوییم شما چهل سال خواستید که ما نباشیم ولی امروز هستیم با کمال عزت و کرامت هم هستیم و نه تنها در ایران هستیم در محور مقاومت و بلکه در همه ی جهان و نشانه آن این است که امروز در سوریه به همراهی میهمانان عزیز و شخصیتهای گوناگون نشسته ایم تا درباره  انقلاب اسلامی گفتگو کنیم.

مسئول روابط اسلامی عربی حزب الله:انقلاب اسلامی ایران را پدیده ای بی نظیر تاریخی معرفی کرد

حجت‌الاسلام حسن عزالدین مسئول روابط اسلامی عربی حزب الله  گفت: انقلاب اسلامی ایران را باید پدیده ای بی نظیر تاریخی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام حسن عزالدین گفت: میتوان دستاوردهای این انقلاب را در چند عنوان کلی مهم مطرح کرد. اول اینکه این انقلاب علی رغم چهل سال هجمه دشمن حکومتی استراتژی و سیاسی تشکیل داد که از بزرگترین قدرت های دنیا محسوب میشود.

وی در ادامه اضافه کرد: دوم اینکه این انقلاب یک‌نمونه واقعی از حکومت اسلامی نشان داد. انقلاب اسلامی ایران نشان داد که اینکه گفته میشود دین افیون توده ها است حرفی بی اساس است و حکومت دینی میتواند بهترین خادم‌ برای توده های مظلوم مردم باشد و سوم از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب تشکیل جبهه ی مقاومت با شعار آزاد سازی قدس بوده است. و دستاوردهای مهم علمی و نظامی که به آن اشاره شد.

رئیس شورای علمای عراق:امروزه ما ملت‌های مسلمان باید از ملت ایران درس مقاومت بگیریم

حجت الاسلام یوسف ناصری رئیس شورای علمای عراق در مراسم چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: استکبارعالمی درچهلمین‌ سالگرد انقلاب اسلامی ایران تلاش ویژه ای را صرف ضعیف کردن ارکان اساسی آن و در نهایت از بین انقلاب صرف نمود.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: از نظر من بزرگترین درس این‌انقلاب به درس اراده تحت شعار ما می توانیم بوده است که ملت ها را بیدار کرده و امروزه ما شاهد تشکیل ارتش عالمی برای آزادسازی فلسطین هستیم؛ که مرکز تقویت و پرداخت هزینه این ارتش جمهوری اسلامی ایران است و امروزه مورد هجمه قرار میگرد. امروزه ماملت‌ های مسلمان باید از ملت ایران درس مقاومت بگیریم.

آیت لله حسینی: پس از ظهور انقلاب اسلامی، استکبارستیزی در میان ملت عراق رشد چشمگیری داشت

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق در جشن ۴۰ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتحت سوریه اظهار کرد: باید خداوند را شاکر بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و متعاقب آن جبهه بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت.

وی در ادامه با توصیف نکاتی پیرامون گذشته عراق و وضعیت فعلی آن بیان کرد: وضعیت کنونی عراق نیز به خوبی نمایان و مشخص است.

آیت‌الله حسینی یاد آور شد: در گذشته شاهد بودیم که ملت شریف عراق سالیان زیادی تخت ظلم حکومت صدام قرار داشتند و نباید فراموش کنیم که چگونه شخصیتی داشت و چگونه با دنیای غرب به تعامل می‌پرداخت و سرنوشتش چه شد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: نباید از اراده خدا غافل شد؛ آن گونه که در حال حاضر شاهدیم پس از ظهور انقلاب اسلامی در ایران روحیه استکبارستیزی و مقابله با ظلم در میان ملت عراق نیز رشد چشمگیری داشته است.

حسینی در ادامه افزود: اوایلی که به کشور عراق رفته بودم برخی معتقد بودند که آن‌جا محیط بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد، اما پس از مدتی به خوبی دریافتم که ملت عزیز عراق کاملاً با مردم ایران و انقلاب اسلامی همدل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به تجربیات گسترده‌ام و نیز با توجه به حضورم در کشور عراق باید بگویم که هم‌اکنون انقلاب اسلامی و جمهوری ایران در منطقه به ویژه در کشور عراق جایگاه بسیار خوب و مطلوبی نسبت به گذشته دارد؛ لذا باید بیش از پیش حمد و ثنای خداوند را به سبب به پیروزی رساندن این انقلاب شکوهمند و یاری‌دهنده جبهه بیداری آزادی‌خواهان جهان به جا آورد.

کد N2076392

وبگردی