آفتاب
معاون رئیس جمهوری:

درگیر نبرد کامل اقتصادی و رسانه ای با آمریکا هستیم

درگیر نبرد کامل اقتصادی و رسانه ای با آمریکا هستیم

سنندج - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: امروز درگیر نبرد کامل اقتصادی، سیاسی و رسانه ای با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری عصر پنجشنبه در نشست با نخبگان و برگزیدگان استان کردستان اظهار کرد: هیات حاکمه آمریکا همه تلاش خود را برای ضربه زدن به اقتصاد ایران به کار گرفته است و وزارت خزانه داری این کشور نقش اتاق جنگ را در این نبرد اقتصادی بازی می کند.
وی با بیان اینکه یکی از آثار انقلاب اسلامی کسب استقلال سیاسی بود، افزود: امروز ملت و نظام ما هزینه این استقلال را پرداخت می کند البته با همراهی مردم و مسئولان، توطئه های دشمن شکست خورده ضمن اینکه همین تهدید و تحریم ها را در گذشته نیز تجربه کرده ایم.
معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: دشمنان سال گذشته می خواستند با القای ناامیدی به مردم و ناکار آمد جلوه دادن نظام، اقشار مختلف را به خیابان بکشانند که با هوشیاری مردم و مسئولان توطئه آنان نقش بر آب شد.
امیری با بیان اینکه دولت برای شرایط مختلف برنامه ریزی های مناسب کرده است، افزود: عمده نشست های دولت مربوط به موضوع کاهش آثار تحریم های ظالمانه آمریکا، اشتغالزایی برای جوانان و بهبود زندگی مردم است.
او یکی از مولفه های قدرت ملی را وحدت و انسجام میان قومیت های ایران دانست و گفت: همین وحدت موجب شده در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، کشور سر پا و مقتدر بماند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: کسانی که به دنبال ناامیدی مردم و سلب اعتماد عمومی از نظام اسلامی هستند خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن قرار گرفته و حرکت می کنند.
امیری بر هم افزایی و همدلی اقشار مختلف مردم و قومیت ها در شرایط کنونی تاکید و اظهار کرد: برای اینکه در این مقطع زمانی از مشکلات پیش رو گذر کنیم نیازمند فداکاری و همدلی همگانی هستیم.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و دستاوردهای آن برای کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: رای مردم به دکتر روحانی و دستیابی به توافق برجام در واقع رای به جلوگیری از ایران هراسی در جهان و مقابله با تحریم های ظالمانه بود.
او اضافه کرد: با تدبیر دولت و تلاش تیم مذاکره کننده، همکاری مردم و با یک قطعنامه حقوقی سیاسی، سایه تهدید از سر کشور برداشته شد.
وی افزود: برجام اثر خود را گذاشت و امروز دیگر با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مواجه نیستیم و اگر تحریمی هم وجود دارد مربوط به آمریکا است که به جز رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه همراه دیگری ندارد.
امیری به حُسن نظر دکتر روحانی نسبت به قومیت ها و مذاهب مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری همواره بر اصل شایسته سالاری و استفاده از نیروهای اهل سنت در مدیریت ها تاکید دارد.
او با بیان اینکه دولت از عقب ماندگی کردستان بی اطلاع نیست، اضافه کرد: رئیس جمهوری تاکید دارد باید عقب ماندگی تاریخی کردستان رفع شود و شاخص توسعه این استان به سطح استان های توسعه یافته برسد.
در این نشست برخی از نمایندگان احزاب، دانشگاهیان، بنیاد نخبگان، شوراها و اتاق بازرگانی کردستان هم به مشکلات حوزه های مختلف این استان اشاره و بر شایسته سالاری در انتصاب ها، نهادینه شدن تحزب، رفع نگاه جنسیتی در مدیریت ها، توسعه سیاسی، توجه به حفظ محیط زیست، کاهش شکاف بین قومیت ها، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشویق برای کارآفرینی، ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و سقز تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه به کردستان سفر کرد.
دیدار از ناحیه منفصل شهری نایسر، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با حاج ماموستا سید صلاح الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج از جمله برنامه های امیری در این سفر بود.
حضور در جشن انقلاب که ساعتی دیگر در سالن آزادی سنندج برگزار می شود پایان بخش برنامه های سفر یک روزه معاون پارلمانی رئیس جمهوری به استان کردستان است.
استان کردستان با 29 هزار کیلومترمربع گستره و یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه است.
7355/9102
کد N2076301

وبگردی