آفتاب

کارشناسان محیط زیست درحال بررسی نشت نفت به رود دویرج هستند

کارشناسان محیط زیست درحال بررسی نشت نفت به رود دویرج هستند

ایلام - ایرنا - به دنبال شکستن لوله انتقال و نشت نفت در رودخانه دویرج شهرستان مرزی دهلران مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: کارشناسان این اداره کل در حال بررسی و رسیدگی زیست محیطی موضوع هستند.

به گزارش ایرنا، بارش سیل آسای باران سه شنبه شب یا چهارشنبه منجر به شکستن خط لوله انتقال در منطقه نهر عنبر در محدوده رودخانه مرزی دویرج شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام شد.
گفته می شود که مسئولان شبکه صبح چهارشنبه بعد از افت فشار شبکه با احتمال شکستگی جریان نفت را در شبکه قطع کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا اگرچه انتقال نفت بعد از شکستن لوله قطع شده اما حجم محدودی نفت ناشی از نشت تا ظهر امروز پنج شنبه وارد آب شده است.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست استان ایلام افزود: اگرچه بعد از شکسته شده لوله، انتقال نفت از مبدا قطع شده اما نفت خام موجود در داخل شبکه وارد رودخانه دویرج می شد.
وی گفت: متناسب با تمهیدهای زیست محیطی از ظهر امروز پنج شنبه نفت باقی مانده داخل شبکه به محفظه ای مسدود هدایت و از نشست آن به آب جلوگیری شد.
وی با اشاره به اثر تخریبی نشت مواد نفتی به زیستگاه ها گفت: کارشناسان محیط زیست در حال یافتن رد و مسیر آلودگی نفتی در دویرج و یا به طور احتمالی آبراه ها و شیارهای حوزه این رودخانه هستند.
رودخانه دویرج که از ارتفاعات شمال دهلران سرچشمه می گیرد بعد از گذر از دشت موسیان وارد عراق می شود.
دویرج 30 کیلومتر بعد از محل شکستگی لوله به مرز می رسد.
تالاب ها و آبگیرهای شهرستان گرمسیر دهلران با مشخصه ها و داشته های غنی زیستگاهی محل زمستان گذرانی گونه های متنوعی از پرندگان بومی و مهاجر است.
شهرستان مرزی و نفت خیز دهلران در 200 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.
6034
کد N2076260

وبگردی