آفتاب
رئیس دانشگاه علم و صنعت:

تست ماهواره دوم علم وصنعت انجام شد/ ماهواره سوم در دست اتمام

تست ماهواره دوم علم وصنعت انجام شد/ ماهواره سوم در دست اتمام

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه سومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، گفت: تست ماهواره دوم این دانشگاه به خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری در مراسم افتتاح نخستین همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، گفت: ماهواره امید علم و صنعت، اولین ماهواره بومی کشور است که طراحی و ساخت آن توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و به دست محققان این دانشگاه صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت در زمره ۳ دانشگاهی است که در حوزه فناوری‌های فضایی فعال شده و گام‌های مهمی در جهت ساخت ماهواره‌ها برداشته است، گفت: در حال حاضر ماهواره سوم این دانشگاه در دستور طراحی و ساخت قرار دارد.

ذاکری با اشاره به اینکه طراحی‌های ماهواره دوم این دانشگاه انجام شده و تست‌های مربوط به آن به خوبی پاس شده است ادامه داد: مشکلاتی در پرتاب این ماهواره وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه ساخت ماهواره سوم این دانشگاه در مراحل پایانی قرار دارد گفت: ما علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره‌ها، بر حوزه‌های کاربردی این صنعت نیز تاکید داریم.

وی با اشاره به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران در سه دهه گذشته در حوزه توسعه صنعت فضایی و طراحی و تولید ماهواره گام های موثری برداشته است و امیدواریم اساتید ما بتوانند در ترویج استفاده از ماهواره ها در حوزه های مختلفی مثل کشاورزی، حمل و نقل، مدیریت بلایا و... نقش آفرین باشند.

کد N2074689

وبگردی