آفتاب

جام جهانی هند را به دلیل مصدومیت از دست دادم/ برگزاری اردوهای خارجی در آمادگی ملی‌پوشان بسیار اثرگذار است

جام جهانی هند را به دلیل مصدومیت از دست دادم/ برگزاری اردوهای خارجی در آمادگی ملی‌پوشان بسیار اثرگذار است

مه‌لقا جام‌بزرگ تنها مدال‌آور تیراندازی بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا سه ماهی هست که به دلیل مصدومیت دور از میادین به سر می‌برد و در ترکیب اعزامی تیم ملی به مسابقات جام جهانی هند هم که امروز اعلام شد به همین دلیل حضور نداشت.

جام بزرگ در گفتگو با ایلنا، از مصدومیت، لغو اردوی هانوفر، کمبود فشنگ و تلاش همه تیراندازان تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک گفت.

ملی پوش تیراندازی ایران در خصوص لغو اردوی تیم ملی تیراندازی در آلمان گفت: برگزاری اردوهای خارجی قطعا بر کیفیت و کمیت تمرین به ویژه کمیت آن موثر است و از این نظر که شلیک روی تمرینات خفیف انجام می‌شود می‌تواند بسیار به ما کمک کند.

 

جام‌بزرگ افزود: این اردو بنا بر هر دلیلی که لغو شده قطعا فدراسیون تمام تلاش خود را برای برگزاری این اردو انجام داده و حتما مشکلی بوده که اردو برگزار نشده است ولی ما همچنان امیدواریم با همین شرایط هم بچه‌ها بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

جام بزرگ اظهار داشت: در صورت برگزاری اردو با اعتماد به نفس بیشتر و بهتری به مسابقات می‌رفتیم اما ما همیشه برای گرفتن بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم و در هر شرایطی امیدواریم که مزد تلاش‌هایمان را در مسابقات پیش رو بگیریم و با بیشترین تعداد سهمیه که حق بچه‌هاست وارد مسابقات المپیک 2020 شویم.

وی با اشاره به مصدومیتی که سه ماه است درگیر آن است، افزود: .پیش از این مصدومیت کمی مشکل زانو داشتم ولی اواسط مهر اتفاقی افتاد که موجب شد از ناحیه پا دچار پارگی تاندون، از جا دررفتگی مفاصل و شکستگی مچ و ترک زانو شوم که کمی هم دیر خوب شد و هنوز هم به بهبودی کامل نرسیده است.

وی افزود: دوره بازتوانی بعد از آسیب خیلی سخت است ولی با امید تمام تلاشم را انجام می‌دهم، به دلیل مصدومیت نمی‌توانم در مسابقات جام جهانی هند که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد شرکت کنم ولی تمام تلاشم بر این است خود را به مسابقات بعدی برسانم و امیدوارم بتوانم برای سومین بار پیاپی سهمیه المپیک را کسب کرده و البته بتوانم با تلاش و تمرینات بیشتر به مدال المپیک برسم.

جام بزرگ با اشاره به وضعیت سرمربیان تیم ملی اظهار داشت: در حال حاضر تیم ملی زیر نظر ابراهیم اینانلو، زائر رضایی و مریم طالبی تمرین می‌کند و هم ما ورزشکاران و هم مربیان تیم ملی برای کسب بهترین نتیجه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: تیراندازی در این چند سال همیشه با کمبود امکانات به ویژه کمبود فشنگ رو به رو بوده است، البته من در حال حاضر به دلیل مصدمیت بعد از بازیهای اسیایی نتوانستم در اردوها حاضر باشم و اطلاع دقیقی از شرایط ندارم ولی فکر میکنم اوضاع خوبی از لحاظ کمی و کیفی نداشته باشیم، اگر این مشکل نبود بچه‌ها اصراری برای حضور در هانوفر نداشتند.

جام بزرگ در خصوص وضعیت شهرستانها از نظر امکانات برای علاقه‌مندان به تیراندازی هم گفت: طبیعتا امکانات هیئتها شهرستانی به حد باشگاهها نمی‌رسد و از این نظر کمی در مضیقه هستند البته در استان همدان رئیس جدید هیئت استان تلاش خوبی داشته‌اند.  

 

کد N2074157

وبگردی