آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-میزان پاداش پایان سال 1397 کارکنان دولت تعیین شد،سازمان حج و زیارت:انگشت نگاری از حجاج درکشور انجام می شود،میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر 93 درصد اعلام شد، انگلیس: عدم نفوذ ایران در عراق خیال پردازی است و گوایدو: برای کنارزدن مادورو به ارتش نیاز است ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری میزان پاداش آخر سال (عیدی) کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه­های اجرایی مشمول قوانین خاص را تعیین کرد.

ارومیه-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در استان طی سال جاری با اهدای عضو 2 تن از شهروندان به 13 مورد رسید تا از سال گذشته پیشی بگیرد.

قم-رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در ایام حج سال آینده، انگشت نگاری از حجاج در داخل کشورمان انجام می شود.

جیرفت-معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بطور میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن های مهر کشور 93 درصد است که طبق تاکید ویژه رئیس جمهوری این طرح ها باید هرچه سریعتر تکمیل و آماده بهره برداری شود.

قم-آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: حج بالذاته یک حرکت سیاسی است، اما نباید سیاست های دنیایی را به حج ارتباط داد، هرگز نباید اقداماتی مانند حمله به سفارت عربستان صورت پذیرد.

تهران-«مسعود معینی» پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: تمامی تیم های حاضر در جام ملت های آسیا حتی ژاپنی ها نیز از تیم ملی فوتبال ایران هراس دارند.

تهران-مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره برخی اظهارنظرهای انجام شده درباره دریابان شمخانی توضیحاتی را ارائه کرد.

اخبار خارجی
*********
تهران-منابع خبری گزارش دادند که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طرف های لبنانی هشدار داده درصورت عدم تشکیل دولت این کشور، سفر ماه آینده خود به لبنان را لغو می کند.

تهران-«آوی دیختر» رئیس کمیته روابط خارجی و دفاعی رژیم صهیونیستی در پارلمان گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در کشف همه تونل های حزب الله موفق نبوده است.

الجزیره-«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بعدازظهر یکشنبه برای دیداری سه روزه وارد فرودگاه بین المللی «ابوسمبل» استان اسوان واقع در جنوب مصر شد.

تهران-«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی با تمجید از عملکردش اعلام کرد که به خاطر وجود شخص وی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موفق به کسب وجوهات مالی بیشتری از کشورهای عضو شده است.

تهران-«الیستر برت» معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس گفت: توقع اینکه ایران در عراق نفوذی نداشته باشد، خیال پردازی است.

تهران-شبکه سی.ان.ان از احتمال بازگشت هیلاری کلینتون به صحنه سیاست و نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا خبر داد.

تهران-حدود 70 هزار نفر از حامیان محیط زیست در بروکسل پایتخت بلژیک راهپیمایی کرده و از سیاستمداران خواستند به وعده های خود برای مقابله با تغییرات آب وهوایی پایبند باشند.

تهران-نیروهای یمنی یکشنبه شب با دفع عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در مرز عربستان دستکم 20 تن از آن ها را کشتند و 50 تن دیگر را زخمی کردند.

لندن-«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در گفت‌وگو با گاردین اذعان داشت که به رغم حمایت های بین المللی، برای کنارزدن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشوری به حمایت ارتش نیاز دارد.

تهران-'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اراده سیاسی برای برقراری صلح در یمن وجود دارد.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحریم ها علیه سه شرکت روسی مرتبط با یک سرمایه دار روسیه را لغو کرد.

تهران-گروه تروریستی داعش مدعی شد که عناصر این گروه در حمله به منطقه ای در شمال شرق نیجریه دستکم 30 سرباز نیجریه ای را کشتند.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به توافق احتمالی اعضای کنگره بر سر تامین بودجه ساخت دیوار مرزی ابراز تردید کرده و گفت که تعطیلی دوباره دولت «قطعا یکی از گزینه ها» خواهد بود.

تهران-ده ها هزار نفر از معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه زردها» در یازدهمین هفته از تظاهرات ضددولتی بار دیگر به خیابان ها آمدند و همزمان دو گروه دیگر نیز دست به اعتراضات خیابانی زدند.

تهران-تجهیزات و نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به خطوط تماس با تروریست ها در جبهه های استان ادلب در شمال غرب این کشور ارسال شد.
شبک**1392
کد N2072888

وبگردی