آفتاب

ممنوعیت تماشای فیلم ترانه برای زیر 15 سال را درک نمی‌کنم/مشکلات فیلم‌های اجتماعی در زمان اکران شائبه‌برانگیز است

ممنوعیت تماشای فیلم ترانه برای زیر 15 سال را درک نمی‌کنم/مشکلات فیلم‌های اجتماعی در زمان اکران شائبه‌برانگیز است

کارگردان فیلم ترانه می‌گوید: فلسفه رده‌بندی این فیلم و ممنوعیت آن برای افراد زیر 15 سال را نمی‌دانم و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید درباره آن صحبت کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی ترانه به کارگردانی مهدی صاحبی با موضوع مدلینگ و جریان‌های پشت پرده آن؛ در حالی اکران شده  که کارگردان آن از وضعیت نمایش عمومی آن راضی نیست.

صاحبی با گلایه از وضعیت اکران این فیلم گفت: علی‌رغم رضایتی که مخاطبان از فیلم بعد از تماشای آن دارند به هیچ عنوان از وضعیت و شرایط اکران فیلم راضی نیستم و تصور می‌کنم این فیلم استحقاق بیشتری برای اکران دارد.

وی با اشاره به اینکه "تمام اتفاقات بدی که برای اکران یک فیلم امکان دارد رخ بدهد، برای فیلم ترانه رخ داده" ادامه داد: برگزاری جام ملت‌های آسیا، نزدیک بودن جشنواره فیلم فجر و اجازه اکران به فیلم‌های کمدی که 4 سال در توقیف بودند، اتفاقاتی است که دست به دست هم داد و در اکران فیلم ترانه تاثیر گذاشت و به تمام برنامه‌های ما در زمان اکران ضربه زد.

صاحبی ادامه داد: قرارداد اکران ما بعد از پایان اکران فیلم کلمبوس ثبت شده بود اما مسئولان می‌توانستند باتوجه به در پیش بودن جشنواره فیلم فجر اکران کلمبوس را به شکلی برنامه‌ریزی کنند که یا زودتر تمام  شود یا اکران آن فیلم تا جشنواره ادامه پیدا می‌کرد و ما بعد از جشنواره فیلم خود را اکران می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم ترانه با رده‌بندی مثبت 15 اکران شده و افراد زیر 15 سال اجازه تماشای این فیلم را ندارند، ادامه داد: فلسفه رده‌بندی این فیلم و ممنوعیت آن برای افراد زیر 15 سال را نمی‌دانم و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید درباره آن صحبت کنند اما برای من نکته جالب این  است که در حالی که امروز همه از سنین کودکی و حتی افراد زیر 15 سال به راحتی به اینترنت و اینستاگرام دسترسی دارند چرا باید ارشاد یک چنین رده‌بندی‌ را برای فیلم ترانه در نظر بگیرد.؟

وی ادامه داد: وزارت ارشاد اعتقاد دارد موضوعی که در این فیلم مطرح شده موضوع حساسی است که نباید افراد کمتر از 15 سال آن را تماشا کنند. در حالی که امروز کودکان 7 ساله نیز مسائلی که در فیلم مطرح شده را می‌دانند و این فیلم هیچ بدآموزی‌ ندارد حتی به نوعی آموزنده و تربیتی است.

کارگردان فیلم ترانه با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات در زمان اکران برای فیلم‌های غیرکمدی است، گفت: اینکه در زمان اکران فیلم‌های اجتماعی همچون ترانه و اتاق تاریک مشکلاتی پیش می‌آید طبیعی است که شائبه‌برانگیز است. هرچند شاید قصد و غرضی در میان نباشد و این مشکلات؛ اتفاقی رخ داده باشد ولی به هرحال رخ دادن چنین مسائلی بسیار عجیب است.

وی ادامه داد: اینکه فیلم‌های اجتماعی در بدترین زمان اکران می‌شود و همزمان با اکران آنها اجازه نمایش یک فیلم کمدی توقیفی نیز داده می‌شود، جای سوال دارد و امیدوارم این تصمیمات از روی عمد نباشد.

فیلم ترانه با حضور الهه حصاری، اندیشه فولادوند، امیررضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری و نازنین فراهانی ساخته شده است. فیلم، داستان زندگی دختر دانشجویی است که کانون از هم پاشیده خانواده‌اش مشکلات زیادی را برای او به وجود آورده‌ تا جایی که برای تأمین هزینه‌های زندگی فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب می‌کند و در این مسیر گرفتار افرادی می‌شود که او را تا پای مرگ پیش می‌برند.

کد N2072318

وبگردی