آفتاب

علل افزایش مهاجرت از کشورهای اسلامی به آلمان در کتاب «اسلام و مسلمانان»

علل افزایش مهاجرت از کشورهای اسلامی به آلمان در کتاب «اسلام و مسلمانان»

کتاب «اسلام و مسلمانان» نوشته هانا نوری جوزووآ در آلمان منتشر شد.

مهر نوشت: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان از انتشار کتاب «اسلام و مسلمانان» نوشته هانا نوری جوزووآ Hanna Nouri Josua خبر داد. این کتاب امسال (۲۰۱۹) به زبان آلمانی و در ۱۸۰ صفحه منتشر شده است.

از زمانی که کریستین وولف، رئیس‌جمهوری سابق آلمان گفت که اسلام به آلمان تعلق دارد، بحث‌های زیادی در جامعه آلمان ایجاد شد و سوال اساسی آیا اسلام و مسلمانان به آلمان تعلق دارند؟ به عنوان پرسشی مهم در مجامع علمی و فرهنگی آلمان به صدر مباحث آمد.

هانا جوزووآ در کتاب خود «اسلام و مسلمانان» بحث‌های جاری درباره افزایش مهاجرت از کشورهای اسلامی به آلمان را مورد بررسی قرار داده است و به افراد مختلف فرصت داده تا نظرات خود را در این باره بیان کنند.

از نظر او برای این سوال که آیا اسلام به آلمان تعلق دارد؟ پاسخ بله یا خیر وجود ندارد. او معتقد است که مسلمانان و غیرمسلمانان باید درباره بسیاری از مسائل با یکدیگر صحبت کنند و سپس تصمیم بگیرند که اسلام در آلمان چه آینده‌ای می‌تواند داشته باشد. در این راستا باید سعه‌صدر در جامعه افزایش یابد و همه اعضای جامعه برای ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز تلاش کنند. این امر تنها از طریق تلاش و پایداری همه افراد جامعه محقق می‌شود.
/6262

کد N2071125

وبگردی