آفتاب

اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از بخش خصوصی در شرایط جنگ اقتصادی

اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از بخش خصوصی در شرایط جنگ اقتصادی

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش بر حمایت مجلس از فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی در شرایط تحریم اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سکینه الماسی نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش، گفت: در این دوره نمایشگاه، 140 شرکت حضور داشتند که تنها 7 شرکت خارجی هستند؛ اما در مجموع و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌ها توان داخلی تولیدکنندگان ایرانی به نمایش گذاشته شد.

وی با ابراز امیدواری برای منعقد شدن قراردادهایی میان مشارکت کنندگان در نمایشگاه، افزود: قوانین برای شرایط عادی کشور مقرر و اجرا می‌شود و به همین دلیل در شرایط ویژه باید تصمیماتی اتخاذ شود که مناسب با وضعیت موجود باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که طرح‌هایی را برای حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی انرژی ارائه کند.

حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی نیز در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی مجلس به کمک بخش خصوصی کشور می‌آید و این آمادگی وجود دارد که هر شرکت صنعتی و صادراتی که نیاز به کمک دارد را حمایت کند؛ در این میان، مجلس می‌تواند خلاهای قانونی را برطرف کرده و طرح‌های حمایتی را به صحن مجلس ببرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از قوانین دست و پا گیر باید به سرعت حذف شود، ادامه داد: بخشی از قوانین حمایتی بخش‌ خصوصی که هر سال تکرار می‌شد، دائمی شده است و اکنون بزرگترین چالش پیش روی تولید سخت شدن فضای کسب و کار است. همچنین، بروکراسی اداری و جزیره‌ای عمل کردن برخی از نهادها نیز یکی دیگر از مشکلات بخش خصوصی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد N2070671

وبگردی