آفتاب

برای ایجاد اخوت باید به سمت مساجد برویم

برای ایجاد اخوت باید به سمت مساجد برویم

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: جایگاه مسجد عالی و معنوی است و اگر می‌خواهیم اخوت ایجاد کنیم باید به سمت مساجد و فضای صمیمی و معنوی مسجد برویم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی "در نشست هم‌اندیشی مساجد، پایگاه اخوت جهان اسلام" اظهار کرد: این نشست الگوی خوبی برای جهان اسلام است و این الگوی ارزشمند می‌تواند در سایر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

‎ وی افزود: اصل قرآنی بر اخوت و برادری مومنان با یکدیگر تاکید دارد و نیاز است ما نیز برای تحقق این امر اقداماتی انجام دهیم.

‎ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: این نشست کمک می‌کند تا الگو و مدل‌های پیاده‌سازی شده و موفق در زمینه وحدت میان شیعه و سنی که در کشورهای مختلف انجام شده به اشتراک گذاشته شود و سایر کشورها نیز از این الگوهای موفق استفاده کنند.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: آیت الله مطهری در بررسی ایجاد وحدت سه رویکرد نگرش و بینش، گرایش و رفتار را عوامل اصلی شکل‌گیری اخوت در جامعه اسلامی عنوان کرده است.

‎ وی عنوان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد اخوت در میان مسلمانان به درستی اتفاق خواهد افتاد و بهترین مکانی که ما می‌توانیم به این مهم دست یابیم مسجد است.

‎ دبیر ستادعالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه اختلافات در سایر فرق و ادیان پذیرفته شده است، ابراز کرد: تلاش جمهوری اسلامی و تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اتحاد و اخوت امت اسلامی است به گونه ای که امام خمینی(ره) در ابتکاری خاص هفته وحدت را بنیان نهاد و مقام معظم رهبری نیز به تبیین اشتراکات میان شیعه و سنی پرداخت.

‎‎ حجت‌الاسلام ارزانی ادامه داد: ما باید اشتراکات را معرفی کنیم و نگذاریم اختلاف‌نظرها که به نوعی رحمت است به معنای مقابله با یکدیگر تعبیر شود و بهترین مکان برای تحقق این امر نیز مسجد است.

وی، بنا به فرمایشات امام سجاد(ع)، مسجد را محل مناسبی برای تبیین حکمت‌های قرآنی، یافتن دوست و برادر، کسب علم و اخبار، جلوگیری از لغزش‌های احتمالی و به حداقل رسیدن گناه و بررسی مشکلات جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: مسجد پایگاه اخوت جهان اسلام است و یکی از مقدس‌ترین اشتراکات است که خداوند آن را به خانه خویش نیز منصوب کرده است.

‎‎ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: جایگاه مسجد عالی و معنوی است و اگر می‌خواهیم اخوت ایجاد کنیم باید به سمت مساجد و فضای صمیمی و معنوی مسجد برویم.

انتهای پیام

کد N2070482

وبگردی