آفتاب

ساخت ورزشگاه جدید دزفول با حضور وزیر ورزش آغاز شد

ساخت ورزشگاه جدید دزفول با حضور وزیر ورزش آغاز شد

دزفول - ایرنا - عملیات ساخت ورزشگاه چند منظوره 2 هزار و 500 نفری دزفول روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در منطقه زیباشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا وزیر ورزش و جوانان در آئین آغاز عملیات ساخت ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری دزفول گفت: دزفول با ساخت این ورزشگاه میزبان مسابقات بین المللی داخل سالنی خواهد بود.
مسعود سلطانی فر افزود: این مجموعه ورزشی شامل سالن های چند منظوره والیبال، بسکتبال، کشتی، فوتسال و ورزش های رزمی است و تاسیسات ورزشی از جمله زمین چمن نیز در کنار آن دیده شده لذا امیدواریم هیات های ورزشی شهرستان دزفول از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی در ادامه به طرح بازسازی ورزشگاه شهید مجدیان دزفول اشاره کرد و گفت: این ورزشگاه به خاطر مسائل مختلف مدت ها بلاتکلیف مانده که ظرف چهار ماه آینده عملیات اجرایی آن تکمیل می شود.
وی اظهار داشت: استان خوزستان به لحاظ تعداد طرح های عمرانی در بخش ورزش رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
سلطانی فر افزود: طرح های زیادی با همت استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در 2 سال اخیر در سطح استان خوزستان اجرایی شده و امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم دین خود را تا حد زیادی به خوزستان ادا کنیم.
وی اظهار داشت: سال گذشته حضور روسای تمامی فدراسیون ها در خوزستان موجب شد که حرکت جدیدی در ورزش خوزستان آغاز شود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: دزفول در دوران جنگ تحمیلی کارنامه درخشانی در دفاع از نظام ارائه داد لذا خوشحالیم که امروز در این نقطه از کشور هستیم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این آیین گفت: ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری دزفول با اختصاص حدود 2 هکتار زمین در جاده زیباشهر ساخته می شود.
محمد حیدری افزود: در ساخت این ورزشگاه همه جوانب از جمله ترافیک، پارکینگ و حفاظت امنیتی درخصوص این زمین طبق نقشه ورزش و جوانان استان بررسی کارشناسی شده است.
وی اظهار داشت: هزینه اولیه برای ساخت این ورزشگاه 200 میلیارد ریال پیش بینی شده و قرار است این ورزشگاه با بودجه نفت و وزارت ورزش ساخته شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار امیدواری کرد تا 18 ماه آینده این ورزشگاه ساخته شود.
وی افزود: میزان امکانات ورزشی دزفول متناسب با جمعیت 500 هزارنفری این شهرستان با 11 دهستان، 9 شهر و چهار هزارو 750 کیلومتر وسعت نیست.
حیدری گفت: تنوع و علاقه مندی نیروهای جوان با 250 ورزشکار حرفه ای و مدال آور ملی و بین المللی نیازمند فضای ورزشی بیشتری است.
وی میزان استاندارد فضاهای ورزشی را سه درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در دزفول 52 دهم درصد است که با فضای استاندارد فاصله زیادی دارد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت ظرفیت های زیادی در بخش های ورزشی دارد ولی به دلیل نبود زیرساخت ها در این حوزه عقب مانده است.
عباس پاپی زاده افزود: بازسازی ورزشگاه شهید مجدیان از حدود 17 سال پیش آغاز ولی به صورت مخروبه رها شد که امیدواریم با همکاری وزیر ورزش این ورزشگاه تا خردادماه سال آینده بهره برداری شود.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در این آیین با تقدیر از تلاش مسئولان برای توسعه فضاهای ورزشی گفت: هرگونه هزینه درخصوص ورزش جوانان سرمایه گذاری است.
به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در آیین آغاز عملیات ساخت ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری دزفول از عملیات ساخت مجموعه ورزشی شهر میانرود از توابع دزفول بازدید کرد.
9879/7278/3022/6068
کد N2069997

وبگردی