آفتاب
معاون عمرانی وزیر کشور:

وزارت کشور برای توسعه کشاورزی شهری آمادگی دارد

وزارت کشور برای توسعه کشاورزی شهری آمادگی دارد

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آماده ایم در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی زمینه لازم برای توسعه اصولی و علمی کشاورزی شهری را با لحاظ کردن حساسیت ها و پیوست های خاص آن از سوی شهرداری ها فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه کشاورزی شهری در کاهش آلودگی های محیطی تاثیر زیادی دارد، افزود: کشاورزی شهری علاوه بر ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان در توسعه اقتصاد خانواده های ساکن شهر هم تاثیر دارد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی شهری توانسته است باعث فعالیت و سرزندگی افراد معلول، کم توان، مسن و بازنشسته ساکن شهرها شود، گفت: کودکان و خردسالان نیز در فضاهای ناشی از کشاورزی شهری علاوه بر بازی با برخی ابعاد طبیعت هم آشنا شده و آنها را کشف می کنند که در بروز خلاقیت های آنان تاثیر مناسبی دارد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه توجه به کشاورزی در شهر اکنون علاوه بر صاحب نظران حوزه کشاورزی و باغداری مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان حوزه مدیریت شهری و شهرداری های برخی کشورها هم قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه در برخی استان های کشور کشاورزی از عوامل اصلی تولید درآمد مردم است و در حاشیه برخی شهرهای بزرگ هم فعالیت های کشاورزی و باغداری به صورت حرفه ای انجام می شود، ابعاد مختلف این موضوع باید در کانون توجه شهرداری ها و شوراهای این استان ها قرار گیرد.
جمالی نژاد با بیان اینکه کشاورزی شهری نه ‌تنها محصولات تازه و مغذی را برای مصرف‌کنندگان شهری فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند تعدادی از شهروندان جویای کار را نیز مشغول کار کند، اضافه کرد: توسعه این حوزه نیازمند اتخاذ سیاست‌های مناسبی از سوی دولت و شهرداری ها است.
سیام*9612*1834
کد N2069918

وبگردی