آفتاب

مهاجران به عنوان شهر سبز کشور انتخاب شد

مهاجران به عنوان شهر سبز کشور انتخاب شد

اراک - ایرنا - شهردار شهر جدید مهاجران گفت: این شهر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان شهر سبز کشور انتخاب شد.

«محمد رجائیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهر مهاجران با وجود اینکه در کنار صنایع آلاینده قرار گرفته اما با توسعه فضای سبز و زیرساخت های مدیریت سبز از جمله های شهرهای جدید پاک کشور است.
وی بیان کرد: وسعت شهر مهاجران یک هزار و 130 هکتار است اما در این شهر 163 هکتار فضای سبز ایجاد شده است.
شهردار مهاجران ادامه داد: کاشت گیاهان دارویی به دلیل استفاده بیشتر و مصرف آب کمتر در فضای سبز این شهر مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رجائیان اظهار داشت: در این راستا لوح تقدیری در بیستمین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی و خدمات سبز کشور به شهر جدید مهاجران تعلق گرفت.
وی گفت: بهبود سیستم‌های کنترلی آلاینده‌های هوا، آب، خاک، مدیریت پسماند، افزایش بهره‌ وری انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، دارا بودن گواهی ‌نامه‌های استقرار مدیریت زیست‌ محیطی همچون ایزو 14000، پیاده ‌سازی نظام مدیریت سبز، توسعه فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و گونه‌های سازگار با محیط زیست، افزایش سطح دانش و فرهنگ ‌سازی زیست محیطی از جمله معیارهای انتخاب شهر سبز بوده است.
شهردار مهاجران ادامه داد: بر اساس فراخوان سال 1397 تعداد 217 واحد صنعتی و 36 واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام کرده‌اند که بر اساس ممیزی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه، 77 واحد صنعتی و 13 واحد خدماتی در سطح ملی و استانی موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر مدیریت سبز شدند.
رجائیان گفت: درجه شهرداری مهاجران نیز بنا بر اعلام وزارت کشور ارتقا یافته و از پنج به 6 رسیده است.
مهاجران از شهرهای تازه تاسیس در استان مرکزی است که در 25 کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
کد N2069901

وبگردی