آفتاب

91پروژه کشاورزی مازندران در دهه فجر آماده افتتاح است

91پروژه کشاورزی مازندران در دهه فجر آماده افتتاح است

ساری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و 40 سالگی انقلاب 91 پروژه تولیدی و کشاورزی استان آماده بهره برداری است.

عزیزالله شهیدی فر روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون حوزه نماینده ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای این 91 پروژه هزار و 120 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که به طور مستقیم برای 678 نفر اشتغال زایی می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها به تولیدات کشاورزی استان در بخش زراعی ، باغی ، دامی ، آبزی پروری و گل و گیاه افزوده می شود.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: از مجموع پروژه های افتتاحی دهه فجر ، 10 مورد مربوط به حوزه دام، 11 مورد در صنایع کشاورزی، 13 پروژه در زمینه شیلات، 49 پروژه در حوزه آ ب و خاک، 6پروژه باغی و گلخانه، یک ساختمان دامپزشکی و همچنین یک آزمایشگاه است .
در حال حاضر استان مازندران با تولید 72 نوع محصول زراعی و باقی سالانه حدود 7 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها 2 و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه 7 درصد از تولیدات کشاورزی و 11 درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.
شهیدی فر با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 680 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به طرح های کشاورزی و عمرانی استان پرداخت شد، افزود: این رقم نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.
وی به صادرات بیش از 80 هزار تن کیوی در سال جاری از ایران به کشور های دیگر اشاره کرد و گفت: 70 درصد از صادرات این محصول از تولید استان مازندران انجام شد.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران به صادرات 35 هزار تن پرتقال و نارنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز دغدغه برنج کاران از واردات این محصول استراتژیک نیز با مدیریت و درایت دولت به حداقل رسید.
استان مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید 42 درصد از تولیدات برنج کشور را تامین می کند.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران به حفاظت از عرصه های باغی، زراعی و منابع طبیعی استان تاکید کرد و افزود: آسودگی خاطر تولید کنندگان کشاورزی استان با ساماندهی محصولات کشاورزی به وجود آمده است.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد فلاح به عنوان نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مازندران معرفی و از خدمات حدود چهل ساله حجت الاسلام والمسلمین موسوی تجلیل شد.
7335/6990/1899
کد N2069801

وبگردی