آفتاب
حبیب‌زاده:

کارگروه‌های تخصصی در شورایاری ها از ارکان اصلی است

کارگروه‌های تخصصی در شورایاری ها از ارکان اصلی است

عضو ستاد شورایاری‌ها گفت: کارگروه‌های تخصصی شورایاری با احصا مشکلات و مسائل موجود در محلات خود می‌توانند از تجارب کارگروه‌های سایر مناطق استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین حبیب زاده عضو ستاد شورایاری‌ها در نشست مشترک هیات رئیسه کارگروه‌های تخصصی شورایاری مناطق ۱، ۸ و ۲۰ بر لزوم افزایش مشارکت مردم در محلات برای حل مسائل محل زندگی خود تاکید و گفت: کارگروه‌های تخصصی شورایاری با احصا مشکلات و مسائل موجود در محلات خود می‌توانند از تجارب  کارگروه‌های سایر مناطق برای حل مشکلات خود استفاده و تجارب خوب خود را در اختیار یکدیگر بگذارند.

عضو ستاد شورایاری‌ها ادامه داد: خوشبختانه در تمامی محلات افراد نخبه و سرشناس وجود دارند که می‌توان با شناسایی و دعوت از آنها در جلسات از آنها برای همفکری جهت حل مشکلات و ارتقای سطح کیفیت خدمات دهی استفاده کرد تا از این طریق بتوان مشارکت مردم را عینیت بخشید.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها نقش اعضای شورای شهر را در سطح محلات دارند، اظهار کرد: اعضای شورایاری‌ها  می‌بایست یار شورای شهر باشند و تلاش کنند تا موضوعات و مطالبات مردم را  در حوزه مدیریت شهری پیگیری کنند. از این  رو نباید وارد موضوعات اجرایی در مناطق شوند.

وی در پایان خطاب به اعضای کارگروه‌های تخصصی شورایاری‌ها گفت: در برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی سعی کنید فضا را باز بگذارید تا گروه‌های مختلف مردم در آن مشارکت کنند. همچنین در  جلساتی که در سطح منطقه تشکیل می شود

ضمن بررسی علمی و عملی مسائل، از معاونت‌های مربوطه در شهرداری منطقه دعوت و مواردی که قابلیت اجرا دارند و مورد تایید معاونت مربوطه نیز است تبدیل به صورتجلسه و در اختیار شهرداری منطقه قرار گیرد و سایر موارد جهت بررسی بیشتر و اختصاص ردیف قابلیت پیگیری در شورای شهر را دارد .

کد N2069800

وبگردی