آفتاب

تامین مالی مهم‌ترین اولویت وزارت صمت

تامین مالی مهم‌ترین اولویت وزارت صمت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تامین مالی واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور یکی از ...

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تامین مالی واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: می‌توان از سرمایه‌های خرد مردمی در این زمینه بهره برد.

سعید زرندی در جلسه با برخی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی افزود: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید و تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده است نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی، بیش از پیش شده و راهکارهای مختلف تامین مالی با همفکری با بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران اقتصادی بررسی می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از مواد قانونی همچون تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال و طرح رونق تولید برای تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است و برای برخی صنایع خاص مثل قطعه‌سازی نیز تسهیلات جداگانه‌ای تخصیص داده شده است. زرندی با بیان اینکه مجموع این تسهیلات نیاز صنعت، معدن و تجارت را پاسخ نمی‌دهد، افزود: سیستم بانکی کشور، ظرفیت مشخصی برای تامین مالی صنعت دارد و باید به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده ازابزارهای جدید تامین مالی یکی از موضوعاتی است که به‌صورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

کد N2069565

وبگردی