آفتاب
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

شخصیت شهید نواب صفوی برای جامعه شناخته شده نیست

شخصیت شهید نواب صفوی برای جامعه شناخته شده نیست

ساری- ایرنا- معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: شخصیت شهید نواب صفوی برای جامعه ما شناخته شده نیست و تاکنون نتوانستیم شخصیت وی را به جامعه بشناسانیم .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی چهارشنبه شب در یادواره شهدای فدائیان اسلام و سالگرد شهید نواب صفوی و همرزمانش که در مسجد جامع قائمشهر برگزار شد، افزود: زنده نگه داشتن نام شهید نواب، زنده نگه داشتن نام شخص نیست بلکه زنده نگه داشتن یک آرمان مقدس انقلابی است که باید در جامعه تداوم پیدا کند.
وی گفت: برگزاری چنین مراسمی باعث می شود تا بتوانیم شخصیت شهید نواب صفوی و یارانش را به جامعه بشناسانیم تا جوانان ما هم بتوانند چنین شخصیت هایی را الگو قرار دهند.
مروی افزود: هدف شهید نواب صفوی نه تنها حکومت اسلامی بلکه اجرا کردن احکام دین اسلام بوده است و این شهید با اخلاص در برابر کجروی ها ایستادگی می کرد و خطراتی متوجه او بود، اما با درک مفهوم اسلام برای تبلیغ دین در برابر مستکبران ایستادگی کرد تا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و خانواده ای روحانی متولد شد . وی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت فداییان اسلام و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رزیم شاهنشاهی و استعمار بود .
شهیدان عبدالحسین واحدی ، سید محمد واحدی ، سید حسن امامی ، مظفر علی ذوالقدر و خلیل طهماسبی از یاران با وفای نواب صفوی بودند .
نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذرماه 1334 بازداشت و در 27 دی همان سال به همراه ذوالقدر ، خلیل طهماسبی و محمد واحدی اعدام شد .
** جنگ روانی و اقتصادی دشمن
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین گفت: دو موضوع مهمی که استکبار جهانی برای کشور ایران اسلامی پیش گرفته جنگ روانی و جنگ اقتصادی است و دشمن درصدد است تا از طریق جنگ های روانی و جنگ اقتصادی جوانان ما را از انقلاب مایوس کند.
وی با اعلام این که امروز کشور ایران اسلامی از لحاظ علمی رتبه ششم و فن آوری رتبه چهارم جهان را دارد و صادرات غیرنفتی 57 برابر اول انقلاب شد، افزود: باید در برابر توطئه های استکبار جهانی مراقب باشیم تا نقشه های آنان هماهنند همیشه نقش برآب شود.
مروی همچنین یادی از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی کرد و گفت: آیت الله شاهرودی گل بوستان مکتب امام صادق (ع ) و مجاهد و علامه به معنای واقعی بود.
وی گفت: آیت الله شاهرودی به مدت 10 سال در ریاست قوه قضائیه و دو سال در مجمع تشخیص مصلحت خدمت رسانی کردکه موجب اعتبار بخشی شخصیت او شد.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه سوم دی ماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی متولد 1327 در شهر نجف بود و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7334/1654
کد N2069557

وبگردی