آفتاب
مدیرعامل اسبق موسسه رسانه های تصویری؛

ادغام موسسه رسانه‌های تصویری به نفع سینما است

ادغام موسسه رسانه‌های تصویری به نفع سینما است

تهران - ایرنا - مدیرعامل اسبق موسسه رسانه های تصویری با اشاره به سابقه موسسه اوایل دهه 70 گفت: بعد از تعطیلی 15 ساله شبکه نمایش خانگی قبل از انقلاب برای پاسخ به نیازی که در آن مقطع احساس می شد این موسسه رسانه های تصویری تاسیس شد.

محمدسعید قائنی نجفی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره اهمیت ادغام موسسه رسانه های تصویری، اظهار داشت: تامین و خرید فیلم های خارجی و تکثیر، شبکه فروش اوایل سال 90 با موسسات و شرکت های خصوصی راه اندازی شد.
وی ادامه داد: دهه 90 شبکه نمایش خانگی متحول و بالغ شد و توانست محصولات را با تیراژ بالا به کل کشور توزیع کند؛ همزمان با بلوغ شبکه نمایش خانگی، این بخش وارد تولید محتوا نیز شد.
قائنی نجفی تصریح کرد: با توجه به اینکه موسسه رسانه های تصویری ظرفیت بزرگی دارد اما فعالیت های گذشته را ندارد. با ورود موسسات و شرکت های محتوای نمایش خانگی، فعالیت به فرمت فیزیکی تبدیل شد.
مدیرعامل اسبق موسسه رسانه های تصویری با اشاره به اینکه تقسیم فعالیت ها، دانش و اموال این موسسه در موسسات دیگر می تواند منجر به استفاده بهتری از امکانات شود گفت: موسسه سال‌ها به فعالیت هایی همچون برگزاری جشنواره ها، اکران فیلم های خارجی و ... تبدیل شده است.
این مدیر فرهنگی افزود: با توجه به سابقه سینمایی و آشنایی مهدی یزدانی رئیس حال حاضر موسسه رسانه های تصویری با مسائل اقتصادی به عنوان گزینه مناسب برای اجرای این ماموریت انتخاب شده است.
قائنی نجفی اضافه کرد: معتقدم سینماگران از حکم ادغام موسسه رسانه های تصویری استقبال خواهند کرد چون این اقدام قطعا به نفع سینما خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه اواسط سال آینده اثرات مثبت ادغام، کاملا نمایان خواهد شد، خاطرنشان کرد: ادغام موسسه رسانه های تصویری به نفع سینما و بودجه سازمان سینمایی است. صرفه جویی در امکانات، تخصص و دانشِ موجود در موسسه و ادغام با بخش های دیگر جهت خدمت به سینما و فرهنگ و هنر، می تواند آورده های بیشتری داشته باشد.
فراهنگ**9246** 1418
کد N2069520

وبگردی