آفتاب

رئیس فدراسیون کشتی گرجستان بازداشت شد

رئیس فدراسیون کشتی گرجستان بازداشت شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کشتی گرجستان به دلیل حمله خشونت آمیز به «زورابی داتوناشویلی» قهرمان 2 دوره اروپا، بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارنشبه نوشت: پلیس گرجستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «تاماز گِگِشیدز» ملقب به «گِگا» رئیس فدراسیون کشتی گرجستان بازداشت و به ضرب و شتم زورابی متهم است.
در ویدئویی که به طور زنده از تلویزیون ملی گرجستان پخش شد، تصاویر گگشیدز در حال وارد آوردن ضربه با یک جسم فلزی به سر داتوناشویلی، قهرمان کشتی فرنگی اروپا در سال های 2016 و 2017، دیده می شود.
داتوناشویلی 27 ساله در مصاحبه ای مدعی شد که گگشیدز به دلیل اینکه او به نتیجه دیدارش با «روبرت کوبلیاشویلی» (قهرمان کنونی اروپا) اعتراض و درخواست استیناف داده، عصبانی شده و به وی حمله ور شده است.
داتوناشویلی پیش از این رئیس فدراسیون کشتی گرجستان را به فساد و سوء مدیریت متهم کرده بود.
در صورتی که گگشیدز گناهکار شناخته شود، به یک سال حبس محکوم خواهد شد.
کشتی یکی از محبوب ترین ورزش ها نزد ساکنان مقیم مابین دریاس سیاه و رشته کوه های قفقاز محسوب می شود.
واحد امور فرهنگی سازمان جهانی یونسکو اخیرا سبکی از کشتی سنتی رایج در گرجستان موسوم به «چیدائوبا» را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس خود جای داده است.
گگشیدز که یکی از فرنگی کاران اسبق گرجستانی است، پیش تر به عنوان محافظ شخصی وزیر کشور گرجستان فعالیت می کرده است.
«میخیل ساآکاشویلی» رئیس جمهوری تبعیدی و اسبق گرجستان در سال 2016 گگشیدز را به راه اندازی حملات خشونت آمیز علیه رهبران «حزب جنبش اتحاد ملی گرجستان» متهم کرد اما او تبرئه شد.
ورزشی**3991**2024
کد N2069421

وبگردی