آفتاب

حضور 660 دانشجو در جشنواره ورزشی دانشگاه فرهنگیان

حضور 660 دانشجو در جشنواره ورزشی دانشگاه فرهنگیان

تهران - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از حضور 660 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در دومین جشنواره ورزش های همگانی این دانشگاه در 6 رشته خبر داد.

به گزاش روز چهارشنبه ایرنا، معصومه علی نژاد افزود: دومین جشنواره کشوری ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان، با حضور 660 نفر از دانشجو معلمان که گروه دختران در 31 تیم و گروه پسران در 35 تیم در 6 رشته ورزشی در محل استان تهران پردیس نسیبه از پنجم بهمن ماه برگزار می شود.
وی اظهار کرد: مرحله دوره ای این رقابت ها به مدت 7 روز به طول می انجامد.
قائم مقام رئیس عالی دومین جشنواره کشوری ورزش های همگانی دختران و پسران دانشگاه فرهنگیان گفت: دومین جشنواره کشوری ورزش های همگانی دختران و پسران همزمان با فرارسیدن دهه فجر به همت اداره کل تربیت بدنی و مدیریت امور پردیس های استان تهران در پردیس نسیبه در رشته های متنوع ورزشی برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ها و رشته های متنوع ورزشی در دهه فجر امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استان تهران با حضور اکثریت دانشجومعلمان از پنجم بهمن ماه آغاز و تا یازدهم بهمن ماه ادامه دارد.
وی ضمن تشکر از حمایت های رییس دانشگاه فرهنگیان در ارتقا و توسعه ورزش همگانی در دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال های اخیر ورزش همگانی رشد قابل توجهی در دانشگاه داشته و مقام نیز کسب کرده است.
علی نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را، جامعه عمل پوشاندن به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن و علمی کردن بازی های بومی و محلی و ایجاد پویایی در جوانان دانست و افزود: دانشجو معلمان جوان به عنوان سفیران تعلیم و تربیت که مسئولیت خطیری برای متعالی کردن ارزش ها در حوزه تعلیم و تربیت برعهده دارند با برگشتن به استان های خود و در طول مدت تعلیم و تربیت خود، دانش آموزان را با این ارزش ها آشنا می کنند.
وی با بیان اینکه کمیته اجرائی ورزش های همگانی در دانشگاه فرهنگیان با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رویکرد وزارت ورزش و جوانان نگاهی مبتنی بر دانش و تخصص را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: امید است با حضور کارشناسان خبره و ناظرین با تجربه و آگاه، شعار 'دانشجو معلم، ورزیدگی جسم، نشاط و شادابی' را اجرایی کنیم.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره تعداد نفرات اعزامی به این دوره از مسابقات، گفت: 310 نفر از دختران با 31 تیم و 350 نفر از پسران در 35 تیم از 31 استان برای حضور در این رقابت ها، اعلام آمادگی کرده اند و عازم تهران می باشند که برای امسال با توجه به اعلام آمادگی دانشجویان رشته های پرتاب بسکتبال، هفت سنگ، فریزبی، شوت به هدف، طناب زنی، آمادگی جسمانی در نظر گرفته شد.
وی همچنین بیان کرد: تعداد140نفر در این رقابت ها به عنوان مربیان، سرپرستان و عوامل فنی حضور دارند.
علی نژاد با بیان اینکه بیشتر مشکلات و معضلات فرهنگی را می توان با کمک ورزش حل کرد خواستار توجه بیشتر جامعه و مسئولین به مسائل ورزشی و فرهنگی دانشجومعلمان شد و تصریح کرد: باید یک دانشجومعلم ورزشکار، الگوی اخلاقی جامعه در راستای سلامت و ریشه کن کردن اعتیاد و حل مشکل دخانیات در کشور و بین خانواده ها و بخصوص جوانان باشد.
وی تاکید کرد: در این نوع از مسابقات، هدف انتخاب برنده و یا بازنده نیست بلکه شایسته ترین تقدیر باید از دانشجومعلمان ورزشکاری انجام شود که اخلاق ورزشی را سرلوحه کار و فعالیت های خود قرار می دهند.
قائم مقام رئیس عالی دومین جشنواره کشوری ورزش های همگانی، ادامه داد: تاکنون پیش از چند جلسه درباره آمادگی همکاران و عوامل اجرائی و فراهم کردن شرایط لازم توام با آرامش و امنیت در دستور کار بوده و برگزار شد.
وی افزود: تمامی امور مربوط به بخش اسکان، تغذیه، ایمنی سالن ها، نور، وسایل گرمایشی، ورود و خروج و پذیرش دانشجومعلمان، هماهنگی با ناظران و کارشناسان، داوران، مهمانان افتتاحیه و هماهنگی با عوامل اجرائی و فنی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: کارت شرکت در مسابقات و بیمه ورزشی معتبر برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. همچنین آلبوم ورزشی دختران و پسران برای تکمیل اطلاعات توسط دانشجو معلم تدوین و به استان ها ارسال و در سایت دانشگاه نیز بارگذاری شده است.
**9103** 1200
کد N2069397

وبگردی