آفتاب

ساختار بخش آب وزارت نیرو تا پایان امسال اصلاح می‌شود

ساختار بخش آب وزارت نیرو تا پایان امسال اصلاح می‌شود

وزیر نیرو یکی از مشکلات فعلی وزارت نیرو را ساختار آن دانست و تاکید کرد: بر این اساس ساختار بخش آب این وزارتخانه تا پایان سال اصلاح خواهد شد که جزییات این مهم به‌زودی اعلام می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در گردهمایی مدیران ارشد آب کشور به شیوه جدید وزارت نیرو برای انتخاب مدیران خود اشاره کرد و گفت: تمامی جوانان تحصیل کرده و شایسته کشور ما نباید به هیچ عنوان از فراهم شدن فرصت شغلی برابر برای خود ناامید شوند.

وی ادامه داد: تاکید وزارت نیرو برای انتخاب مدیران خود بر اساس اعلام فراخوان تلاش برای انتخاب پست‌‌های مدیریتی براساس یک فرصت برابر است.

این عضو دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه وزارت نیرو یک دستگاه خدمات‌‌‌رسان است و باید در مسیر کارشناسی مستقیم خود حرکت کند، اظهار داشت: همانگونه که در تلاش برای ارایه خدمات آب و برق پایدار به مردم کشور و تامین آرامش آنها هستیم؛ بنابراین این اطمینان نیز باید برای همگان فراهم شود که مدیران این مجموعه از روی کفایت و شایستگی انتخاب شده‌‌اند و هیچگونه ملاحظه‌‌ای برای حضور افراد خاص در پست‌‌‌های مدیریتی وزارت نیرو وجود ندارد.

اردکانیان یکی از مشکلات فعلی وزارت نیرو را ساختار این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: برای حل این مسئله درصدد اصلاح ساختار وزارت نیرو با اولویت بخش آب هستیم که براین اساس ساختار بخش آب این وزارتخانه تا پایان سال اصلاح خواهد شد که جزییات این مهم به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی به تشریح عملکرد ۴۰ ساله بخش آب و فاضلاب کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در بخش تامین آب ۱۹ سد ملی بهره‌برداری شده کشور در ابتدای انقلاب هم‌اکنون با رشد ۹ برابری به ۱۷۲ سد رسیده است و حجم ۱۳ میلیارد و ۳۰۴ مترمکعب مخازن سدهای ملی بهره‌برداری شده در سال ۵۷ نیز با رشد ۳.۹ برابری هم‌‌اکنون به ۵۱ میلیارد و ۷۶۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نسبت به ابتدای انقلاب رشدی ۶.۷ برابری داشته است، ابراز داشت: هزار و ۸۰۴ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی در ابتدای انقلاب هم‌‌‌‌اکنون به بیش از ۱۲ هزار مگاوات رسیده است و ۵۵۲ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زه‌کشی کشور (احداث شده) در سال ۵۷ هم اکنون با رشد ۴.۳ برابری دو هزار و ۳۵۲ هزار هکتار رسیده است.

وزیر نیرو به تشریح دستاوردهای کشور در بخش آب و فاضلاب پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر تعداد تصفیه‌خانه‌‌های آب شهری کشور با رشد ۵.۱ برابری به ۱۳۹ واحد افزایش پیدا کرده و جمعیت تحت پوشش آب شهری کشور از ۷۴.۶ درصد ابتدای انقلاب هم‌‌‌اکنون به ۹۹.۴۸ درصد رسیده است.

اردکانیان افزود: تعداد تصفیه‌خانه‌‌های فاضلاب شهری با رشد ۵۴ برابری به ۲۱۶ واحد رسیده و جمعیت تحت پوشش سامانه فاضلاب شهری نیز در حال حاضر با افزایش ۵.۸ برابری به ۴۹.۳ میلیون نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: دو میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش آب بهداشتی در ابتدای انقلاب نیز هم اکنون با رشد ۸.۴ برابری به ۱۶.۸ میلیون نفر رسیده است.

وزیر نیرو به تشریح عملکرد ۴۰ ساله توسعه مهندسان مشاور و سازندگان تجهیزات صنعت آب و آبفا (بخش غیردولتی) پرداخت و عنوان کرد: براساس برآورد صورت گرفته ۲۰۰ کارخانه تولید کننده تجهیزات آب و فاضلاب با رشد شش برابری به هزار و ۲۰۰ کارخانه رسیده و شرکت‌های مهندسان مشاور آب و فاضلاب نیز با رشد ۳۰ برابری نسبت به ابتدای انقلاب به حدود ۳۰۰ شرکت رسیده است.

اردکانیان با اشاره به اینکه شرکت‌‌‌های پیمانکاری آب و فاضلاب با رشد ۱۰ برابری به حدود ۵۰۰ شرکت رسیده است، گفت: در حال حاضر شرکت‌‌های پیمانکار طرح‌‌های ملی سدسازی با رشد ۲۵.۶ درصدی به ۷۷ شرکت رسیده و تعداد شرکت‌های مهندسان مشاور طرح‌‌های ملی سدسازی هم با رشد ۳۲.۵ برابری به حدود ۶۵ شرکت رسیده است.

کد N2069391

وبگردی