آفتاب

تجویز والورده برای هواداران معتاد به جادوی مسی

تجویز والورده برای هواداران معتاد به جادوی مسی

تهران- ایرنا- با توجه به تصمیم سرمربی بارسلونا مبنی بر بازی دادن یک نیمه ای به «لیونل مسی» در این تیم، ظاهرا هواداران باید از این پس شاهد حضور کم رنگ تر این جادوگر در مستعطیل سبز باشند.

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکای اسپانیا روز چهارشنبه نوشت: زمانی که «ارنستو والورده» چند روز پیش در اظهار نظری هواداران را نسبت به خو گرفتن به حضور یک نیمه ای «لیونل مسی» فوق ستاره این تیم هشدار داد، بلوف نمی زد.
والورده روز گذشته دستش را رو و حرف های اخیر خود را عملی کرد؛ در واقع او در یکی از مهم ترین بازی های فصل جاری کاتالان ها شماره 10 خود را از ترکیب اصلی کنار گذاشت و این بدان معنا بود که آبی اناری مجبور بودند بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی خود را در جام حذفی اسپانیا بدون تعیین کننده ترین بازیکنشان به میدان بروند.
این تصمیم از آن دسته تصمیماتی بود که در هر تیم دیگر و تحت هدایت هر سرمربی دیگری راه ورود هرج و مرج و آشوب را به کاروان تیم باز می کرد؛ اما والورده به خوبی موفق شد تا اوضاع را با درایت و از راه همیشگی اش یعنی دوستی تحت کنترل در آورد.
والورده فرآیند متقاعد کردن مجموعه تحت هدایتش را برای کنار آمدن با نبودن مسی، با اشاره به ضرورت در اختیار داشتن وی در آماده ترین فرم ممکن در حساس ترین لحظات فصل، تبیین کرد.
این در حالی است که مسی تنها نمونه آشکار برای استفاده از چنین روشی نیست و بازیکنان دیگری همچون «لوئیس سوآرز» و «سرخیو بوسکتس» هم به درمانی مشابه نیاز دارند.
با این حال، اینکه در فصل جاری بزرگ ترین آرزوی آبی اناری ها فتح لیگ قهرمانان اروپا است بر هیچ کس پوشیده نیست و جادوگر آرژانتینی نیز پیش از آغاز فصل، بدون آنکه سایر مسابقات را بی اهمیت بداند، بر این موضوع تاکید کرد و اذعان داشت که هدف نهایی آنها، پایین کشاندن کهکشانی ها از تخت پادشاهی اروپا است.
با این تفاسیر اگرچه مسی در بازی های زیادی کار را از روی نیمکت آغاز کرده اما شواهد از افزایش شمار چنین بازی هایی حکایت دارد.
بازی امروز بارسا مقابل سویا چهارمین بازی است که شماره 10 محبوب این تیم با تصمیم سرمربی کار را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد؛ اتفاقی که در بازی مقابل اینتر میلان در لیگ قهرمانان و همچنین 2 بازی کوپا دل ری در برابر تیم های لئونسا و لوانته شاهد آن بودیم.
ورزشی**3991**9129
کد N2069375

وبگردی