آفتاب
جام ملت های آسیا/

کی روش: دیدار با چین یک ماجراجویی جدید است

کی روش: دیدار با چین یک ماجراجویی جدید است

ابوظبی- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: دیدار با چین برای ما یک ماجراجویی جدید است که سعی می کنیم با موفقیت آن را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار با چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، گفت: چین تیم بزرگی است و از اینکه در این مرحله هستیم، بسیار خوشحالیم.
وی ادامه داد: این مسابقه برای هر 2 تیم اهمیت زیادی دارد و بی تردید مهمترین بازی ما مقابل چین خواهد بود. چین بازیکنان و به ویژه سرمربی بسیار بزرگی در اختیار دارد اما امیدوارم در نهایت ما بتوانیم به آرزوهای خود برسیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا ایران می تواند روند گل نخوردن خود را در مقابل تیم ملی چین حفظ کند، گفت: بازی با تیم چین یک ماجراجویی جدید است و تلاش می کنیم از تمام درس هایی که در بازی های گذشته کسب کردیم را در بازی پیش رو به کار ببنیدم.
وی در پاسخ به این سوال که در دوره قبل جام ملت های آسیا در همین مرحله از مسابقات کنار رفتید، اظهار داشت: ممنونم که یاد‌آوری کردید اما تفاوت این موضوع در این است که ما هوشیار تر شدیم و البته در فوتبال هیچ مسابقه ای شبیه به یکدیگر نیست و فکر می کنم بد نیست به مسابقات با لبخند نگاه کنیم.

وی ادامه داد: سالیان زیاد شاگرد لیپی بودم و او مربی بسیار بزرگی است. تمام بازی ها برای ما حکم فینال را دارد و در مسابقات حذفی جایگاه جهانی و قدرت تیم ها کمکی به ما نخواهد کرد و هر تیمی که تلاش بیشتری کند، موفق خواهد شد.
کی روش اظهار داشت: به بازیکنانم گفتم فوتبال یک بازی ساده است که باید حمله کنند و گل بزنند. اگر با این شیوه به مصاف چین برویم، می توانیم برنده باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: وظیفه من به عنوان سرمربی یک تیم این است که تیم حریف را به خوبی آنالیز کنم. چین بازیکنان بسیار قوی و محکمی دارد که در بازی های گذشته خود را ثابت کرده اند.
وی با بیان اینکه همواره تلاش کرده ام تا به حریفان احترام بگذاریم، افزود: مهم ترین نقطه قوت تیم چین همبستگی تیمی آنها است. از بازیکنانم می خواهم با تمام توان در بازی فردا ظاهر شوند و خیلی افتخار می کنم کنار بازیکنی همانند مسعود شجاعی حضور دارم که 3 جام جهانی و چهار جام ملت ها را تجربه کرده است.
کی روش اظهار داشت: به هواداران فوتبال ایران تاکید می کنم باید احترام این گونه بازیکنان همیشه حفظ شود زیرا آنها اسطوره های ورزشی یک کشور هستند.
وی در خصوص سیستم تیم ملی در دیدار مقابل چین گفت: نگاه من به فوتبال ساده است. هرگاه توپ را در اختیار داشته باشیم یا نداشته باشیم، باید با ذهنیت مثبت عمل کنیم و همیشه نگاه من به فوتبال همین قدر ساده است.
تیم های ملی فوتبال ایران و چین، ساعت 19 و 30 دقیقه فردا (پنجشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در ورزشگاه «محمدبن زاید» شهر ابوظبی به مصاف هم می روند.
هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 15 دی ماه به میزبانی امارات آغاز شده است.
ورزشی**9029**9118**9129
کد N2069354

وبگردی