آفتاب

بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد

بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود و حمایت‌های خود را از سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با تبریک پیروزی‌‌های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست‌ها گفت: امیدوارم هر روز شاهد موفقیت‌های بیشتر برای دولت و مردم سوریه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران از گذشته در سوریه فعال بوده است، اظهار داشت: بی‌‌تردید در دوران بازسازی سوریه نیز بخش خصوصی ایران در کنار دولت و ملت این کشور حضور خواهد داشت.

معاون اول رییس‌‌‌‌‌‌‌جمهور با اشاره به سفر آتی خود به کشور سوریه تصریح کرد: این سفر در شرایطی انجام می‌‌‌‌شود که روابط دوجانبه تهران - دمشق از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و این سفر می‌‌‌تواند تاثیرات خوب و سازنده‌‌‌ای در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور به همراه داشته باشد.

عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران هم ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهور و نخست‌‌وزیر این کشور به روحانی و جهانگیری خاطرنشان کرد: اراده و خواست دولت سوریه بر تقویت روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت همگرایی اقتصادی میان دو کشور است.

وی ادامه داد: پیروزی‌‌های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست‌‌‌‌ها دستاوردی مشترک برای دو کشور در جهت بیرون راندن تروریست‌‌ها از منطقه است و دمشق از حمایت‌‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ثبات و امنیت سوریه قدردانی می‌‌کند.

سفیر سوریه در ایران با تاکید بر اینکه دولت سوریه اراده جدی دارد که دولت و بخش خصوصی ایران در تمامی مراحل بازسازی سوریه همکاری و مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: دمشق علاقه‌مند است در مراحل بعدی پس از بازسازی سوریه، به مشارکت و همکاری اقتصادی هر چه بیشتر با ایران دست پیدا کند.

عدنان محمود با ابراز خرسندی از سفر جهانگیری به سوریه که در آینده‌‌ای نزدیک انجام خواهد شد، بیان کرد: سوریه به این سفر چشم امید دوخته است تا منجر به تقویت همکاری‌‌های اقتصادی در قالب امضای توافقنامه راهبردی همکاری‌‌های اقتصادی دو کشور شود.

وی افزود: توافقنامه راهبردی همکاری‌‌های اقتصادی برای نخستین بار است که میان سوریه با کشوری دیگر به امضا می‌‌‌رسد و این توافقنامه نشاندهنده عزم و اراده دو کشور در مسیر همگرایی اقتصادی و مقابله با هر گونه تحریم خواهد بود.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به فراهم شدن مقدمات امضای چند سند و یادداشت تفاهم همکاری میان تهران و بغداد در زمینه‌‌های مختلف اظهار امیدواری کرد این سفر با دستاوردهای خوبی در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور همراه باشد.

کد N2069282

وبگردی