آفتاب

سگ‌ چران‌ها در شهر! | فیلم

سگ‌ چران‌ها در شهر! | فیلم

حمله دو سگ از نژاد ژرمن و پیت‌بول‌ به دختربچه ای در لواسان

به گزارش خبرنگار آفتاب، بهار دختر بچه ده‌ساله برای تفریح در یک روز تعطیل با خانواده اش راهی پارکی در لواسان می‌شود. این کودک خردسال هیچگاه گمان نمی‌کرد در پارکی که محل تردد انسان های متمدن است با دو سگ وحشی و بزرگ روبرو شود که قصد جانش را بکنند.
این در حالی بود که دو جوان خوش گذران، بی خیال و سرخوش سگ های وحشی و شکاری خود را در پارکی که محل رفت و آمد انسان هاست رها کرده بودند. این مسئله جدای از بی مسئولیتی شدید این دو جوان مسئله ای اجتماعی است که باید به آن پرداخته شود. در همه معابر عمومی به خصوص در پارک ها بارها شاهد بر خورد نیروری انتظامی با کسانی بودیم که سگهایشان را برای گرداندن به پارک برده بودند. البته سگ هایی کوچک که قلاده هم داشتند و در مهار صاحبشان بودند. چطور است که در این مورد و در مواجه با یک چنین حادثه ای برخورد قاطعی با این دو جوان بی مسئولیت نشده است. چطور است که این جوانان بی خیال به راحتی از پرداخت دیه صحبت می‌کنند؟
پدر بهار عنوان کرده است که هیچ نیازی به پول این دو جوان برای درمان دخترش ندارد تنها می‌خواهد این مسئله پیگری شود.
این در حالی است که به گفته شاهدان این دو جوان حتی اقدامی در جهت بردن بهار به بیمارستان نیز نکرده اند. به گفته شاهدان سگ پیت بول به دختر کوچک حمله می‌کند،  پای دختر کوچک را می‌گیرد و سگ دیگر نیز که از نژاد ژرمن بوده دست دختر بچه را مورد حمله قرار می‌دهد. حمله به قدری شدید بوده که صورت دختر روی آسفالت کشیده شده است. حتی صورتش نیز آسیب دیده تا حتی که شصت بخیه روی صورت بهار نشسته است و این مسئله نه تنها باعث آسیب جدی به تن این دختر بچه شده بلکه این دختر کوچک تا ابد کابوس این سگ‌های وحشی را به خود به همراه خواهد داشت.
به تازگی استفاده از سگ به عنوان المانی از نوعی سبک زندگی جدید بعضا توسط رسانه های بیگانه و معاند معرفی شده و به نوعی تجدد طلبی ، به روز بودن و با کلاس بودن تعبیر میشود! در فرهنگ ایرانی وجود سگ در خانه معنایی نداشته است. سگ حیوان وفاداری است ، بسیاری از پیامبران چوپان بوده‌اند و این حیوان نیز حشر و نشر داشتند. سگ ها هم به عنوان هر حیوان دیگری حقوق ویژه ای  در اسلام دارد. اما این نوع از زندگی که سگ به عنوان عضو جدیدی در خانه های ایرانی راه پیدا کند  نوع جدیدی از سبک جدید زندگی هایی است که صاحبانشان ادعای مدرن بودن دارند. و این درحالی است که حتی اصول اولیه نگهداری از این حیوان در خانه‌های خود را نیز نمی‌دانند، در کشورهای اروپایی نگهداری از سگ قوانین ویژه ای دارد و هر فردی باید درقبال سگش مسئول باشد. حتی اگر مدفوع یک سگ در خیابان بریزد صاحبش باید کیسه نایلون در دست کند و وجود پیاده رو را از آلودگی پاک نمایند این یک قانون است و تخطی از آن جرم محسوب میشود. این در حالی است که طبقه مرفه جامعه ما سگ را به عنوان آیتمی از نشان دادن سبک مرفه زندگیشان  می‌خواهند اما وقتی چنین فاجعه ای رخ میدهد نه قانون حمایتی از قربانی می‌کند و نه حتی فرد خاطی جوابگو است؟!
تنها جزای این افراد بی‌مسئولیت پرداخت دیه است. یکی از این جوانان در پاسخ به خبرنگار آفتاب حسن علیمردانی این گونه می‌گوید:
« بی خیال بشوید این مطلب را ، اینقدر در این مملکت مشکل و خبر هست که شما بخواهید به آن ها بپردازید. دیگر هم مزاحم نشوید!»
این تنها جوابی است که می شنویم!انسانی که بی مبالاتیش نزدیک بود به قیمت جان یک دختربچه تمام شود و تنها پرداخت دیه را کافی می داند !
ریشه مشکل اصلی این مسئله نبود جرم شناسی صحیح در این حادثه است.
استاد غنی‌لو استاد جرم شناسی در این خصوص می‌گوید:
اگر کسی علم و اطلاع داشته که وسیله‌ای یا موجود زنده ای آسیب جانی و روحی معنوی داره این علم اطلاع مثل این است که قصدی وجود دارد. عقل سلیم می‌گوید گرداندن این نوع حیوان آنهم بدون قلاده به مناطق مسکونی با علم به این مسئله قصد رو اثبات می‌کند و ما این را یک جرم بدون عمد به حساب نمی‌آوریم که تنها دیه دادن برایش کافی باشد.
در همه جای دنیا صاحبان این سگ ها محدودیت‌هایی را باید رعایت کنند و در صورت حوادث این چنینی زندان و جرایم سنگینی پیش روی صاحبان این حیوانات قرار دارد.
آقای ناظمی مدرس دانشگاه در این خصوص می‌گوید:
نژاد پیت بول به قدر وحشی و خطرناک است که در کشورهای دیگر حضورش در معابر عمومی ممنوع است و در قوانین کشورانگستان اگر سگی حتی به فردی نزیک شود آن فرد می تواند از صاحب سگ شکایت کرده و جریمه‌ای سنگین دارد چه برسد به حمله ! در این کشور دو تا چهار سال برای حمله به صاحب سگی که به فرد دیگری حمله کرده در نظر گرفته می‌شود. حتی تا پنج هزار پوند نیز جریمه برای صاحب سگ بریده شده است.
سردبیر: فاطمه چشمی
گزارشگر و گوینده: حسن علیمردانی
خبرنگار: صبا عربزاده
تدوین: طاها رستگاری
بیشتر بخوانید: فریادهای پدر بهار...
کد N2069269

وبگردی