آفتاب
فواد ایزدی در تجمع اهالی رسانه در حمایت از مرضیه هاشمی:

دستشان به سردار سلیمانی‌ها نمی‌رسد از مرضیه هاشمی انتقام می‌گیرند

دستشان به سردار سلیمانی‌ها نمی‌رسد از مرضیه هاشمی انتقام می‌گیرند

جمعی از اهالی رسانه صبح امروز با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل بر تسریع روند آزادی خانم هاشمی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دعوت سازمان بسیج رسانه، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مرکز بسیج رسانه ملی در تجمعی مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ایران بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن ابراز بیزاری از اعمال رفتارهای غیرقانونی اخیر با مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی در آمریکا، خواستار آزادی بی‌قید و شرط او از زندان‌های آمریکا شدند.

درجریان این تجمع بیانیه‌ای از طرف شرکت‌کنندگان قرائت شد. در بخشی از این بیانیه ای که مصطفی پورکیانی از همکاران شبکه پرس تی  قرائت کرد آمده است:

چگونه است که یک «شاهد» آن هم «شاهد کلیدی» با دستبند و پابند تعذیب می شود چگونه است که یک «شاهد» از اولی ترین حقوق دینی اش محروم می شود چگونه است که یک «شاهد» حتی در بهره مندی از اساسی ترین حق هر زندانی برای ارتباط با خانواده اش نیز دچار مضیقه می شود و علیرغم اذعان دستگاه قضایی نه تنها بر بیگناهی اش که بر عدم هر گونه اتهامی، در زندان می ماند و حق ملاقات با احدی را ندارد.

در این بیانیه با محکوم کردن بازداشت بی قاعده و خلاف قانون خانم مرضیه هاشمی تاکید شده است: ما مسئولیت هر گونه صدمه جسمی و روحی به این مادر مسلمان، خبرنگار هوشمند، مجری توانمند و مستندساز هنرمند را متوجه دولت، دستگاه قضایی و پلیس آمریکا دانسته و ضمن حمایت همه جانبه از این بانوی متعهد و باصلابت که با رفتار متین، مقاوم و شجاعانه اش به الگویی برای تمامی آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان بدل شده است تا آزادی او از بند، دست از اعتراض علیه مسئولان این تضیع حق روشن و غیرقابل انکار برنمی داریم.

آنها همچنین از مسئولان سازمان ملل متحد و همه نهادهای بین المللی ناظر درخواست کردند که این اقدام ظالمانه دولت آمریکا را علیه مرضیه هاشمی  محکوم کنند.

همچنین در این تجمع دکتر فواد ایزدی از استادان دانشگاه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت مردان آمریکایی احمق های درجه یک هستند، اظهار کرد: هاشمی همواره سعی می کرد برای مخاطبانش واقعیت حقوق بشر آمریکایی و وضعیت جاسوسان آمریکایی را به صورت واقعی نمایش دهد. دستگیری او تاییدی بر تمام مسائلی بود که او در مستندات هایش به آنها اشاره می کرد.

وی تاکید کرد: هر قدر حضور مردم چه به صورت فیزیکی و چه در قالب فضای مجازی  پررنگ تر باشد سرعت آزادی او بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی باید برای مقابله با ایران با همتایان خود چون سردار سلیمانی مواجه شوند، گفت: آنها نباید به دلیل دسترسی نداشتن به مقامات بلندپایه ایرانی خبرنگاران و شهروندان عادی ما را به صورت غیرقانونی بازداشت کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه خانم هاشمی ارادت خاصی نسبت به حضرت زینب (س) داشت، گفت: اینکه او در ایام فاطمیه اسیر و مورد آزار قرار گرفت حتما حکمت عمیقی دارد.

وی در پایان تاکید کرد:دولتمردان آمریکایی باید از پرس تی وی می خواستند فعالیت های خود را همانند شبکه آر تی روسیه در آمریکا ثبت کنند نه اینکه به بازداشت غیرقانونی خانم هاشمی دست بزنند.

کد N2069162

وبگردی