آفتاب

89 محکوم افغان به افغانستان منتقل شدند

89 محکوم افغان به افغانستان منتقل شدند

تهران-ایرنا- معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال 89 نفر از محکومان افغانستانی به کشور متبوعشان خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، محمود عباسی با اشاره به توافق وزرای دادگستری ایران و افغانستان گفت: در مرحله چهارم از انتقال حدود 700 نفر محکوم افغانستانی به کشور متبوعشان، تعداد 89 نفر از محکومان افغان امروز در مرز دوغارون به مقامات افغانستانی تحویل شدند.
عباسی اتهام اکثر این محکومان را ورود غیر مجاز و قاچاق مواد مخدر عنوان کرد که در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان برای گذرانیدن ادامه محکومیتشان به کشور متبوعشان منتقل می شوند.
وی اظهار داشت: در مجموع ظرف مدت دو هفته اخیر، انتقال 650 نفر با توافق وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و افعانستان انجام شده است.
وی یادآور شد: با توافق مقامات دو کشور به زودی ٢٠ تن از محکومان ایرانی که در زندان های افغانستان دوره محکومیتشان را می گذرانند به ایران منتقل خواهند شد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز ٢١5 نفر از محکومان افغان به کشور متبوع خود بازگردانده شدند همچنین پیش از این در تاریخ 16 دی امسال 201 نفر از محکومان و در تاریخ 22 دی امسال 242 نفر به افغانستان منتقل شدند.
اجتمام * ٣٢٢٩ * 3063
کد N2069122

وبگردی